کد خبر: ۵۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۸

پاسخ نواز شریف به مخالفان: استعفا کنم، اوضاع پاکستان وخیم تر می شود

«محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در تازه ترین اظهارات خود، عصر پنجشنبه در پاسخ به خواسته مخالفان مبنی بر استعفای وی از نخست وزیری گفت: اگر استعفا کنم، بحران جاری در کشور شدیدتر خواهد شد.

fi 'chva hdvkhT نواز شریف در سخنانی کوتاه در جمع خبرنگاران در خصوص تظاهرات ضد دولتی در اسلام آباد گفت: دولت برای متفرق کردن تظاهر کنندگان به هیچ وجه متوسل به زور و خشونت نخواهد شد.

وی برگزاری تظاهرات را حق دمکراتیک احزاب مخالف دانست و در عین حال افزود: به هرحال هرگونه خواسته غیرقانونی از سوی مخالفان و تظاهر کنندگان قابل قبول نخواهد بود.

نخست وزیر پاکستان با انتقاد از رهبران احزاب مخالف بخاطر نحوه برگزاری تظاهرات در پایتخت اظهار کرد: این تظاهرات باعث شده تا اقتصاد کشور متحمل خسارات زیادی شود.

اظهارات امروز نواز شریف، حاکی از تصمیم قاطع وی برای ادامه حضور در سمت نخست وزیری و بی اعتنایی به خواسته های مخالفان از جمله عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف و طاهر القادری رهبر حزب جنبش مردمی پاکستان است.

عمران خان نیز در تازه ترین سخنانش بار دیگر خواستار استعفای نواز شریف شد و تاکید کرد ، تا زمانی که نواز شریف استفعا نکند، او نیز همراه هوادارنش به تظاهرات و تحصن در پایتخت ادامه خواهد داد و صحنه را ترک نخواهد کرد.

طاهر القاری نیز ساعتی پیش و باردیگر در جمع هوادارانش در اسلام آباد سخنرانی کرد و مقامات عالی دولت کنونی پاکستان را متهم به فساد کرد.

این رهبر مخالف همچنین مدعی شد که در سایه حکومت نواز شریف، دمکراسی و قانون اساسی در پاکستان عملا تعلیق شده است