کد خبر: ۵۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۵

دوره تحریم فرصت مناسبی برای شکوفایی تولید داخلی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صنعت معدن، کشاورزی، راه‌های دریایی، خطوط ریلی، از جمله شاخص‌های اقتصاد مقاومتی منطقه سیستان و بلوچستان در سندچشم‌انداز 1404 است.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در کارگاه آموزشی اقتصاد مقاوتی که در زاهدان برگزار شد از طریق ویدیو کنفرانس دیدگاه‌های خود را مطرح کرد و با اشاره به شرایط فعلی اقتصاد کشور تصریح کرد: ایران قبل از انقلاب اسلامی خسارت فراوانی در بخش اقتصاد و فرهنگ متحل شده بود. متاسفانه در 8 سال جنگ تحمیلی نیز خیز جبران خسارات به عقب‌نشینی تبدیل و عمق مشکلات گسترده‌تر شد.

وی با اشاره به تلاش برای برون رفت از شرایط نابسامان اقتصادی خاطرنشان کرد: توجه به بهبود شرایط اقتصادی یکی از الویت‌های نظام و دولت‌ها در 20 سال اخیر بوده است.

وی با اشاره به سیاست‌های سند چشم انداز 1404 حاطرنشان کرد: عمده راهکارهای لازم برای خروج از شرایط کنونی تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در تمام دنیا بنادر گذرگاه اقتصادی هستند اما در کشور ما آب‌های آزاد از تعریف اصلی‌شان فاصله دارند. استفاده از ظرفیت بندر چابهار برای اتصال به اقیانوس هند و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس امری ضروری و بدیهی است.

وی با اشاره به قابلیت‌های استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: صنعت و معدن، تجارت، بازرگانی و کشاورزی از اصلی‌ترین شاخص‌های این منطقه است.

وی با بیان این‌که «تحریم‌های اخیر فرصت خوبی برای شکوفایی تولید داخلی در کشور شد و چهره جدیدی از اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد کرد» به محورها و سیاست‌های اقتصاد مقاوتی اشاره و اظهار کرد: قطعا از ظرفیت‌های سراسر کشور برای عملی شدن فرمان مقام معظم رهبری استفاده خواهیم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در راستای برنامه ششم توسعه و سندچشم‌انداز 1404 استفاده از ظرفیت‌های مناطق محتلف کشور از جمله سیستان و بلوچستان و سایر مناطق مهم در راستای این هدف بلند گام‌های موثری برداشته خواهد شد.