کد خبر: ۵۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۹

وزير اطلاعات: اين وزارتخانه با طبيعت نظام حرکت مي‌کند و به جريانات سياسي کاري ندارد

نسيم: حجت‌الاسلام و المسلمین علوي گفت، امام خميني(ره) با جمع دو مديريت فرهنگي و سياسي ذيل نظريه ولايت فقيه موفق شد انقلاب اسلامي را پيروز کند. دولت به ساختارهاي نظام پايبند است. اکنون دولتي تشکيل شده که به ساختارهاي نظام پايبند است، وزارت اطلاعات با طبع و طبيعت نظام حرکت مي‌کند و به جريانات سياسي کاري ندارد.

علوي بعد از ظهر امروز در جريان سومين دوره همايش خط امام که در حرم رضوي در مشهد برگزار شد گفت، تقريبا نيمي از احاديث باقي مانده براي ما از دوره امام صادق(ع) است، دوران اين امام طولاني‌ترين دوره ائمه است. از يک ميليارد و چند صد ميليون مسلمان حدود 200 تا 300 ميليون نفر شيعه هستند و اين عقيده را دارند که آنهايي که عملا قدرت داشته‌اند رهبر واقعي نبوده‌اند بلکه اين ائمه‌اند که رهبري اسلام را برعهده دارند. از نظر اسلام دو نوع مديريت داريم، اول مديريت سياسي و دوم مديريت فرهنگي، مديريت فرهنگي همان مديريت و اجراي احکام خدا و باورها است و مديريت سياسي اجراي احکام بوسيله قدرت است، شيعه معتقد است که بايد در جامعه وحدت مديريت وجود داشته باشد مانند زمان پيامبر و حضرت علي(ع).

وزير اطلاعات افزود: انسان‌هايي هستند که باورهايشان نادرست است و مي‌خواهند بين آيات متشابه قرآن باورهاي خود را جستجو کنند، هدف اين افراد نيز فتنه‌انگيزي است، تنها راه برخورد با اين طيف استعانت از فرهنگ ائمه اطهار است، برادران اهل سنت معتقداند که اين دو نوع مديريت مي‌تواند متفاوت باشد و در عربستان همچنان همين روش اجرا مي‌شود، شيعه اين موضوع را قبول ندارد و معتقد است تفکيک بين اين دو به فساد مي‌انجامد. در اسلام مديريت قدرت براي اجراي احکام اسلام است نه آنکه اسلام دستاويز قدرت باشد.

آنچيزي که در دو حادثه مشروطيت و 28 مرداد مردم را به ميدان آورد روحانيت بود، اين علماء بودند که مردم را به صحنه آوردند، مديريت سياسي هرچند در دوره 28 مرداد از آن جبهه ملي بود اما مديريت فرهنگي از آن آيت‌الله کاشاني بود، اساس ملي شدن صنعت نفت از آن آيت‌الله کاشاني بود اما مصدق لايحه آن را نوشت و به مجلس برد و پس از اهانت‌هاي جبهه ملي به آيت‌الله مصدق و جدا شدن اين دو از يکديگر عملا جريان ملي شدن صنعت نفت توفيق عملباتي شدن نيافت.

امام متوجه اين موضوع شدند و اين دو نوع مديريت را در غالب ولايت فقيه مطرح کردند.سرخوردگي روحانيت و توطئه‌هاي پس از 28 مرداد کار امام را سخت‌تر کرده بود.

اکنون دولتي تشکيل شده که به ساختارهاي نظام پايبند است، وزارت اطلاعات با طبع و طبيعت نظام حرکت مي‌کند و به جريانات سياسي کاري ندارد.