کد خبر: ۵۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۱۱
امام جمعه موقت تهران:

اعتدال به معنای این نیست که همه جا نرمش و سازش باشد و بر سر جانی و مقصر نیز دست کشیده شود

امام جمعه موقت تهران خطاب به آمریکا، غرب و 1+5 گفت: نصحیت ایران را بپذیرید زیرا پیشنهاد ایران برد - برد است یعنی به نفع منطقه، غرب و البته به نفع ایران است.
امام جمعه موقت تهران خطاب به آمریکا، غرب و 1+5 گفت: نصحیت ایران را بپذیرید زیرا پیشنهاد ایران برد - برد است یعنی به نفع منطقه، غرب و البته به نفع ایران است.

به گزارش «تیک»، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران افز.د: اگر پیشنهاد ایران را نپذیرید دیگر برد - برد نخواهد بود بلکه برد و باخت است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با طرح این پرسش که چه کسی می بازد؟ گفت: هر وقت آمریکا در مقابل مردم و انقلاب ایران ایستاده، باخته است.

موحدی کرمانی یادآور شد: آمریکا تا توانست از شاه حمایت کرد اما باخت و شاه فراری شد و مردم ایران پیروز شدند.

به نوشته ی ایرنا، امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: آمریکا تا توانست صدام را مجهز کرد که به ایران ضربه بزند اما نهایتا ایران یک وجب از خاک خود را از دست نداد و دبیر کل وقت سازمان ملل نیز صدام را مقصر دانست و اینجا نیز آمریکا باخت.

وی گفت: آمریکا در عراق جنگ به راه انداخت به امید آنکه حکومت مطلوب خود را در عراق ایجاد کند اما حکومتی اسلامی بوجود آمد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: یک باخت اصلی آمریکا، اسرائیل و حامیان و همراهان این جانیان این بود که روز به روز چهره شان در جهان منفورتر شد و چهره کثیف خود را بهتر نشان دادند و مردم دنیا این جانیان را بهتر شناختند و در کشورهای غربی نیز شعار مرگ بر آمریکا به راه افتاد و به خواست خدا، این تنفر و انزاجار روز به روز شدیدتر می شود و «مرگ بر آمریکا» عالم را فرا می گیرد.



*** سخنی با دولت محترم

موحدی کرمانی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: سخنی نیز با دولت محترم دارم. اولا به دولت به دلیل حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت تبریک می گویم و معنای این تایید و حمایت این است که رهبر معظم انقلاب راضی نیستند دولت تضعیف شود.

وی یادآور شد: البته مقام معظم رهبری همراه با تاییدی که داشتند، فرمودند من هر دولتی را تایید می کنم و این جمله را فرمودند که همه دولت ها نقاط قوت و ضعفی دارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: معنای این جمله این است که دولت دقت کند و نقطه های ضعف را بشناسد و جبران کند و نگوید وجود نقاط ضعف در هر دولتی طبیعی است و اگر ما نیز چند ضعف داشته باشیم مشکلی نداریم. این غلط است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: معنای تذکر رهبری این است که نقاط ضعف را بشناسید و علاج کنید. یکی از نقطه های ضعف، تفسیر غلطی بود که از دولت اعتدال شنیده شد زیرا اعتدال به معنای این نیست ک همه جا نرمش و سازش باشد و بر سر جانی و مقصر نیز دست کشیده شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: معنای اعتدال این است که محبت و برخورد در جای خود بکار برود و هر دو با هم باید باشد.

موحدی کرمانی اظهار داشت: پیامبر اکرم اسلام (ص) برای برقرار کردن صلاح در جامعه از دو وسیله استفاده می کرد یعنی هم مرهم داشت و هم گاهی مرض و میکروب را می سوزاندند.

وی افزود: از دولت تقاضا دارم به خدماتی که رزمنده ها در جبهه ها داشتند و از خدماتی که این گروه انقلابی و مبارز دادند و شهید شدند و شهید دادند تا کشور بماند در حد اعلاء تقدیر و تشکر کند.

موحدی کرمانی همچنین به انتخاب شعار تدبیر و امید توسط دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: انتخاب شعار تدبیر و امید بسیار انتخاب خوبی بود و به دولت برای انتخاب این شعار تبریک می گویم اما تدبیر یعنی چه؟.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: ما معتقدیم، اسلام برای تمام برنامه هایی که انسان را در زندگی فردی و اجتماعی به سعادت انسان می رساند، تدبیر دارد و در این تدبیری که به عنوان یک شعار خوب مطرح شده باید سلیقه های شخصی را کنار گذاشت و فقط تدبیر الهی و آنچه را خداوند مقدر و مشخص کرده برای رسیدن به سعادت اعمال شود.



*** فردی را برای وزارت علوم معرفی کنید که نقاط قوتش بالا باشد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به استیضاح «رضا فرجی دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات افزود: وزیر علوم با دلایلی که در مجلس مطرح شد رای اعتماد نیاورد و طبعا دولت وزیر دیگری را در وقت خود مطرح می کند اما از رییس جمهوری تقاضا دارم به حساسیت های مجلس درباره وزیر معزول عنایت کند و ببیند این حساسیت ها چه بوده و چرا رای نیاورد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: فردی را به مجلس معرفی کنید که دیگر این ضعفها را نداشته و نقاط قوتش بالا باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام در مورد بیت المال نیز تدبیر دارد، گفت: تدبیر در امر بیت المال را از حضرت علی (ع) باید یاد بگیریم زیرا بیت المال مال همه است و باید این خون به تمام عروق بدن جامعه از صغیر و کبیر و دانه درشت و دانه ریز برسد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: مبادا قسمت عمده بیت المال به سمت دانه درشت ها سرازیر شود و چیزی برای دانه ریز ها و پا برهنه ها باقی نماند.



*** تخریب 200 مسجد در غزه در یک سال گذشته

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین با اشاره به سالروز آتش زدن مسجد الاقصی به دست رژیم صهیونیستی گفت: 200 مسجد در غزه در طول یکسال گذشته تخریب و برخی مساجد تبدیل به کلیسا شده است.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: هزار و 200 مسجد تبدیل به کافه، قهوه خانه و میخانه شده و ده ها مسجد نیز تبدیل به محل نگهداری حیوانات شده است. این جنایت ها امروز علاوه بر غزه، در سوریه و عراق و بحرین نیز اتفاق می افتد و تکفیری ها چندین مسجد، مقبره و مزار مطهر ائمه معصومین (ع)را خراب کرده اند.