کد خبر: ۵۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۰

قنبري: حرکات برخي از نمايندگان در پايان استيضاح در شان مجلس نبود

عضو هئيت علمي دانشگاه الزاهرا تفکرات و نظرات طيف تندرو مجلس را خطرناک و مضر به حال کشور دانست و گفت:‌ حرکات برخي از نمايندگان در پايان استيضاح در شان مجلس نبود.

داريوش قنبري درگفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، درباره استيضاح وزير علوم و عدم راي اعتماد مجلس به وي گفت: با توجه به مواضع تندرو‌ها و تاثيري که آن‌ها براکثريت مجلس دارند،از قبل مشخص بود که در اين رابطه چه تصميمي گرفته شده و وزيرعلوم راي نمي‌آورد.

وي ادامه داد: علاوه به بحث تندرو‌ها و وحدت آن‌ها در اين مواضع با ديگر اصولگرا‌ها، بحث‌هاي شخصي و منافع شخصي نيز در ارتباط به افشاگرهاي آقاي فرجي دانا در بين نمايندگان هم مطرح بود.

قنبري با بيان اينکه در کل اين استيضاح چيزي ازشأن دولت و آقاي فرجي دانا کم نکرد، تصريح کرد: من خوشبين هستم و معتقدم اتفاقي مثبت و به نفع دولت و مردم بود.مردم به درستي فهميدن که مشکل اساسي کشور از کجاست و ماهيت و هويت مجلس براي آن‌ها مشخص و باعث شد که مردم آگاه‌تر شده و در انتخابات بعدي مجلس هوشمندانه‌تر عمل کنند.

وي با تاکيد براينکه،استيضاح و پرسش حق نمايندگان است، ولي بايد از اين حق در راستاي حقوق ملت و حل مشکلات اساسي آن‌ها استفاده کرد،گفت: زماني که بخواهيم از حق نمايندگي خود براي تسويه حساب‌هاي شخصي سو استفاده کنيم اين موضوع امر ناپسند و اخلال در روند کشور است.

وي ادامه داد: اگر اين وضعيت بين نمايندگان مجلس و دولت ادامه پيدا کند نشان مي‌دهد که مجلس نتوانسته در جهت اهداف اساسي خود عمل کند.

قنبري درباره تاثير اين استيضاح در روند کار دولت گفت: هرچند آقاي روحاني مصصم در شعارهاي خود هستند و در پيشبرد حق مردم با کسي تعارف ندارند،اما انتظار مردم اين است که دولت به صلابت درجهت اهداف خود حرکت و تحت تاثير اين مسائل قرار نگيرد و در راستاي ماهيت راي آن‌ها عمل کند.

قنبري در پاسخ به اين سوال که عملکرد وزير و فراکسيون‌هاي مختلف را در روز استيضاح چطور ارزيابي مي‌کنيد، بيان داشت: حياي فرجي دانا باعث شد که وي نتواند در جهت افشاگري‌ها عمل کند ولي فراکسيون‌ها از جمله رهروان ولايت ضعيف عمل کردند و اين يک زنگ خطري جدي است.

قنبري در باره عدم حضور رئيس جمهور در مراسم استيضاح نيز گفت: حتما رييس جمهور مي‌دانستند که از قبل چه تصميم‌هايي گرفته شده و چه خوب که شرکت نکردند. عدم شرکت يک پيام و اعتراض در ناحق بودن استضاح وزير و نپرداختن به اينگونه مسائل حاشيه‌اي بود.

اين استاد علوم سياسي تاکيدکرد: اين رفتن و آمدن‌ها تاثيري در اهداف و سياست دولت نخواهد داشت و آنچه در حوزه عملکرد وزارت علوم مشاهده مي‌شود تداوم احساس تعهد نسبت به رأي مردم است.

وي درباره وزير بعدي علوم و روند کاري وي نيز خاطرنشان کرد: هرکس در اين جايگاه قرار بگيرد بايد روند کاري فرجي دانا را ادامه دهد. به نظرم آقاي نجفي مدير خوب و توانمند است و مي‌تواند در راستاي اهداف دولت روحاني بسيار مناسب عمل کند.

قنبري حرکات برخي از نمايندگان در پايان استيضاح وزير علوم را کودکانه خواند و گفت: اين نوع حرکات و اقدامات که از انديشه آن‌ها نشات مي‌گيرد به کرات از اين نمايندگان مشاهده شده و در شأن و جايگاه نمايندگي مجلس نيست.

استاد علوم سياسي دانشگاه الزهرا در پايان با بابيان اينکه، برخي از وزرا از مجلس ترس دارند و در مجموعه آن ها هنوز تفکرات و نگاه گذشته حاکم است، تصريح کرد: همه وزارتخانه‌ها و وزرا بايد به دور از محافظه کاري، همراهي خوبي با اهداف و سياست‌هاي دولت داشته باشند و در راستاي هويت راي و خواسته مردم عمل کنند.