کد خبر: ۵۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۹

پورمحمدی: نظارت بر بازار به عمده‌فروشی‌ها و شهرستان‌ها گسترش می‌یابد

وزیر دادگستری از دهمین نمایشگاه صحیفه سبز مازندران در شهرستان بابل بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه 30 مردادماه در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه صحیفه سبز مازندران در جمع خبرنگاران، گفت: برگزاری این نمایشگاه برای ارائه محصولات فرهنگی و قرآنی از سراسر کشور اقدامی ارزشمند بوده و باید به همت بلند برگزارکنندگان آن تبریک گفته و از آن تقدیر کرد.

وی افزود: ارائه دفترچه، کتب قرآنی، احکام دینی و بسته‌های آموزش قرآنی سبب ارتقای جایگاه نمایشگاه شده و آن را در حد مطلوبی قرار داده است.

وزیر دادگستری با اشاره به این که برگزاری چنین نمایشگاهی توسط ادارات دولتی و آموزش و پرورش با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خوب جامعه، کاری مطلوب و مناسب است، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صحیفه سبز اقدامی ارزشمند در آستانه هفته دولت و نمایانگر ظرفیت فرهنگی خوب دولت است چراکه در کنار برپایی نمایشگاه از فضاهایی چون مصلای جمعه، ادارات و فعالان دینی جهت ارتقا فرهنگ دینی در جامعه استفاده شده است.

وی با بیان این که در این سفر از وضعیت تولید برنج استان بازدید کردیم، افزود: در این بازدید به اتفاق استاندار مازندران با مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان آشنا شدیم که به بخشی از موضوعات که به وزارت دادگستری و تعزیرات مربوط است ورود پیدا خواهیم کرد.

پورمحمدی حفظ و گسترش تولید برنج را مهم و ضامن امنیت غذایی جامعه دانست و تصریح کرد: حفظ تولید برنج بسیار مهم و ارزشمند است لذا باید کیفیت تولید را افزایش داده و ضمانت‌های لازم را در کنار تقویت نهادهای کشاورزی و بهبود اقتصاد برنج دنبال کنیم.

وی با اشاره به بحث حمایت‌های بازرگانی از تولید برنج در کشور افزود: بخش بازرگانی ایده‌ها و انگیزه‌های لازم در این خصوص را دارد لذا باید شکل واردات، قیمت گذاری و توزیع برنج را مشخص کنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به این که با جدیت به دنبال تقویت و ثبات تولید و بازار مصرف برنج هستیم عنوان کرد: بخش عمده توجه دولت و مسوولان ارشد کشور معطوف به رفع دغدغه اقتصاد مردم است و در این راستا نظارت بر سلامت کسب و کار و عرضه کالا با قیمت مناسب در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به این که وضعیت اقتصاد تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کشور نامناسب بوده و تنها توزیع‌کنندگان از وضعیت نسبتا مطلوبی برخوردارند، ادامه داد: در این بین دلالان هستند که بخش اعظم سود را به خود اختصاص می‌دهند.

پورمحمدی افزود: نظارت بر بازار را از تهران و بازار مرکزی میوه و تره‌بار شروع کرده، به بازار عمده فروش کالاها خواهیم رفت و در مرحله بعد نظارت را در سطح شهرستان‌ها دنبال خواهیم کرد.

پورمحمدی با اشاره به این که تفاهم بین قوا و برقراری آرامش، ثبات بهره‌وری را در کشور بهبود داده است، خاطرنشان کرد: حمایت حقوقی از شهروندان را در دستور کاری خود داریم که پایه آن توجه به حقوق کودک و نوجوان است و در کنار آن بحث مالکیت فکری، توسعه اقتصاد دانش بنیان، مبارزه با فساد مالی و موضوعاتی از این دست را دنبال می کنیم.

وی افزود: مبارزه با فساد یکی از موضوعاتی است که دادگستری به طور جدی آن را بررسی کرده و در دستور کار خود دارد لذا سعی داریم فعالیت بین بخشی و بین قوایی را در وزارت دادگستری متمرکز کنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به این که در برنامه پنجم مجوز استخدام قضات به طور سالانه 1500 نفر است، خاطرنشان کرد: در راستای تامین و رفع نیاز کشور تعدادی از قضات جذب دستگاه قضا شده و بخشی نیز به صورت کارورزی مشغول فعالیت هستند.

او با بیان این که مهم‌ترین بحث قابل توجه کاهش پرونده‌های جرم و تخلف است، افزود: سیاست اصلی ما در حوزه قضایی و دولت، کاهش جرم و تخلف است که اگر این اتفاق رخ دهد ورودی پرونده‌ها کاهش می‌یابد.