کد خبر: ۵۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۳۰

سقوط تانکر حامل سوخت به زاینده رود/آب اصفهان قطع شد

سقوط یک دستگاه تانکر حامل مواد سوختی در منطقه بالادست زاینده رود در محدوده باغبهادران از توابع شهرستان لنجان سبب قطع شبکه آب آشامیدنی اصفهان و شهرستانهای مجاور آن شد.
یک منبع آگاه عصر جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: یک دستگاه تانکر حامل گازوئیل شوفاژخانه به دلیل نامعلومی به رودخانه زاینده رود در منطقه بالا دست تصفیه خانه آب بابا شیخ علی سقوط کرد و سبب آلودگی آب این رودخانه شد.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، افزود: نشت گازوئیل موجود در این تانکر به آب رودخانه زاینده رود باعث از کار افتادگی عملیات تصفیه و پمپاژ آب در محل تصفیه خانه بابا شیخ علی شد.

بخش عمده ای از آب آشامیدنی موجود در شبکه آب اصفهان و شهرستان های مجاور به وسیله تصفیه خانه آب بابا شیخ علی در منطقه لنجان تامین می شود.

از کار افتادگی این تصفیه خانه روز جمعه موجب قطع آب شرب اصفهان و شهرهای مجاور شد.

باغبهادران در 60 کیلومتری اصفهان قرار دارد و حادثه یاد شده در فاصله 10 کیلومتری بالا دست تصفیه خانه بابا شیخ علی روی داده است.

همچنین « امیر حسین رحیمی » مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان لنجان به ایرنا گفت: هم اکنون شبکه های آب تصفیه خانه بابا شیخ علی در حال بارگیری مجدد است و مشکل قطعی آب اصفهان تا ساعاتی دیگر برطرف می شود.

شبکه آب اصفهان و شهرهای مجاور آن نیازمند 14 مترمکعب آب در ثانیه است که تصفیه خانه بابا شیخ علی قادر به تولید 10 متر مکعب آب در ثانیه و بقیه نیاز از محل چاه های آب تامین می شود.