کد خبر: ۵۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۱

خالد مشعل: هرگز از مطالبات خود عقب نشینی نمی کنیم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مشعل که در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه افزود: ما به دنبال توقف تجاوزات دشمن هستیم و این کار را با پیش گرفتن گزینه دفاع انجام می دهیم.

وی ادامه داد: ما بعد از پایان دادن به حملات اشغالگران، به دنبال تحقق خواسته های ملت فلسطین و مقاومت هستیم که در راس آنها رفع محاصره و آزادی افراد بازداشت شده قرار دارد. خواسته ما این است که حملات متوقف شود، محاصره رفع گردد و خواسته های ملت فلسطین جامه عمل بپوشد.

رییس دفتر سیاسی حماس بازگشت دوباره به مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی را مشروط به برقراری شرایطی کرد که این رژیم را به سمت پذیرش خواسته های فلسطینیان و در راس آنها شکستن سد محاصره تحمیلی علیه نوار غزه سوق دهد.

مشعل در خصوص ادعاهای نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: کسی که کودکان فلسطینی را در نوار غزه، قدس، کرانه باختری و دیگر نقاط جهان به قتل می رساند، حق ندارد دیگران را به تروریست بودن متهم کند. کشتار کودکان، تخریب محله های مسکونی، ویرانی مساجد و مدارس سازمان ملل ˈآنرواˈ، نابودی بیمارستان ها، مجروح کردن بیش از ده هزار نفر و به شهادت رساندن دو هزار نفر از جمله هزار کودک، زن و فرد سالخورده نتیجه جنایات 45 روزه ای است که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است.

وی گفت: دشمن درحال تکرار جنایات هیتلر در چند ده سال پیش است که البته این کپی برداری به شدت وحشتناک تر و هولناک تر است. امروز شاهد یک نازیسم حقیقی هستیم. نتانیاهو می کوشد تا بر موج کنونی جنگ علیه تروریسم سوار شود.