کد خبر: ۵۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۵

مقصرین حادثه آتش سوزی اتوبوس اسکانیا در آزاد راه قم - تهران مشخص شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سید مسعود هراتی موسوی» عصر جمعه در پیامی به برنامه زنده تلویزیونی مناظره با موضوع «بررسی علل سوانح رانندگی در جاده ها» گفت: طبق بررسی های صورت گرفته معایب ذاتی اتوبوس اسکانیا محرز و قطعی شده که در محاکم قضایی در حال بررسی است و تصادفات هیج ربطی به دستکاری رانندگان نداشته است.

مشاور رییس پلیس راهور ناجا افزود: در گروه کارشناسان، نقایص ذاتی کارخانه و تخلف سازمان ملی استاندارد محرز شده است.

وی تصریح کرد: مقصرین این حادثه وزارت راه و شهرسازی به دلیل نقص ایمنی گاردریل، سازمان استاندارد به خاطر نقص مستندات و عدم نظارت و شرکت سازنده به دلیل نقص ذاتی و تخلف از ایمنی هستند.

21 خرداد ماه امسال نیز حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور در سفری که به منظور ارزیابی نحوه خدمت رسانی به سیل زدگان شمال کشور داشت، گفت: یکی از مشکلات اتوبوس های اسکانیا ، آتش گرفتن این اتوبوس ها است که در یک مورد اکثر سرنشینان آن سوختند و در موارد دیگر نیز مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه دادستانی کل کشور پیگیر این پرونده است، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه در مقام مچ گرفتن نیستیم بلکه تلاش داریم اگر این اتوبوس ها اشکالات فنی دارند برطرف شوند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نیروی انتظامی نیز با جدیت پیگیر موضوع است، افزود:در این پرونده از وزارت صنایع و سازمان استاندارد، افرادی آمده و رفته اند و اکنون تعدادی از افراد در مظان اتهام قرار دارند که ممکن است پرونده برخی از آنان به دادگاه برود.