کد خبر: ۵۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۹

زیروروکردن زندگی مسوولان مصداق افشای اسرار درقانون مجازات است

به گزارش روز جمعه ایرنا از خانه ملت، محمدعلی اسفنانی با اشاره به ساخت فیلم و مستند در رابطه با زندگی مسوولان رده بالای کشورگفت: نقد باید منصفانه باشد و طرف مورد نقد باید در فضایی قرار گیرد که بتواند ازخود دفاع کند واجازه پاسخگویی به ابهامات داشته باشد که ساخت اینگونه مستندها این امکان را به افراد نمی دهد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر وچادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور کلی ساختن مستندهایی که برای زیر و رو کردن گذشته افراد و مسئولین کشور است سوای مسأله جرم بودنش، هیچ اثر مثبتی در جامعه ندارد.

اسفنانی با بیان اینکه تهیه فیلم برای مسوولان کشور ذهنیتی برای مردم ایجاد می کند که ممکن است حق یا ناحق باشد، گفت: ممکن است افراد فرصتی برای پاسخ شنیدن نسبت به ابهامات ایجاد شده درذهن خود نداشته باشند واین مسایل دراذهان عمومی باقی بماند و به آن دامن زده شود، لذا نه تنها ساخت اینگونه مستندها نکته مثبتی ندارد بلکه می تواند آسیب زننده هم باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با توصیه به عوامل ساخت مستندهای اخیرخاطرنشان کرد: توصیه من به این دوستان این است که اگر از روی بغض و با قصد وغرض اقدام به ساخت مستند می کنند و یا حتی اگر از روی دلسوزی بنای نقد کردن را دارند، روش دیگری را برگزینند واز انجام چنین کارهایی خودداری کنند.

وی ادامه داد: دوستان باید توجه داشته باشند که ممکن است روزی خود آنها مورد نقد واقع شوند و همین نقدهای غیرمنصفانه دامنگیر خود آنها شود.