کد خبر: ۵۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۸

انتقاد ناتو از اعزام کاروان کمک روسیه به اوکراین

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آندرس فوگ راسموسن» در این بیانیه ای افزود: این اقدام نقض آشکار تعهدات بین المللی روسیه و نقض بیشتر حق حاکمیت اوکراین توسط روسیه است.

دبیرکل ناتو گفت: این اقدام مسکو تنها بحران در منطقه را تشدید می کند؛ بحرانی که روسیه ایجاد کرده و همچنان بر آتش آن هیزم می ریزد.

راسموسن، اظهارات مقام های روسیه مبنی بر اهداف انسان دوستانه کاروان اعزامی به اوکراین را مورد تردید قرار داد و افزود: بی اعتنایی به اصول انسانی بین المللی، پرسش های های بیشتری را در این مورد ایجاد می کند که آیا هدف واقعی این کار، حمایت از غیرنظامیان یا ارسال کمک برای جدایی طلبان است.

دبیرکل ناتو گفت: تحولات جدید از آن منظر نگران کننده تر می شود که از اواسط ماه اوت تاکنون با تشدید مداخله نظامی روسیه در شرق اوکراین همزمان شده است.

در همین حال، رییس سازمان امنیت اوکراین روز جمعه در پی ارسال کاروان کمک های روسیه به شرق اوکراین، مسکو را به ˈاشغال مستقیمˈ خاک این کشور متهم کرد.

ˈوالنتین نالیوایچنکوˈ رییس سازمان امنیتی ˈاس.بی.یوˈ اوکراین گفت: این اقدام یک اشغال مستقیم است؛ اینها خودروهای نظامی هستند که تحت لوای صلیب سرخ وارد شرق اوکراین شده اند.

پیش از این، سازمان صلیب سرخ اعلام کرده بود که به دلیل دریافت نکردن تضمین های امنیتی کافی، نمایندگان این سازمان کاروان کمک های روسیه در شرق اوکراین را همراهی نمی کنند.