کد خبر: ۵۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۳

جی میل هک شد

گروهی از پژوهشگران آمریکایی می گویند که توانسته اند با بهره گرفتن از کاستی هایی که در حافظه تلفن های هوشمند وجود دارد، اپلیکیشن جی میل در آن تلفن ها را هک کنند.

به گزارش ایرنا از بی بی سی، آنها گفته اند که در 92 درصد موارد توانسته اند در هک کردن اپلیکیشن جی میل موفق باشند.

این پژوهشگران، یک نرم افزار مخرب را به عنوان یک اپلیکیشن قابل نصب در تلفن های هوشمند جا زده اند و توانسته اند به تعدادی از اپلیکیشن های دیگری که در تلفن نصب شده بود، دسترسی پیدا کنند.

آنها گفته اند که از بین اپلیکیشن های پرطرفداری که بررسی شدند، اپلیکیشن جی میل یکی از راحت ترین آنها برای هک کردن بود.

این پژوهش روی تلفن اندروید انجام شده است، ولی پژوهشگران می گویند که روش آنها می تواند در سیستم های دیگر از جمله ویندوز و آی. او.اس موثر باشد.

یک سخنگوی گوگل گفت که این شرکت از نتایج پژوهش استقبال می کند. او گفت: ˈنتایج مطالعاتی که نهادها و اشخاص ثالث انجام می دهند، یکی از راه های تقویت اندروید و امن تر کردن این سیستم است.ˈ

پژوهشگران توانسته اند با همین روش، اپلیکیشن آمازون را هم هک کنند، ولی گفته اند که هک کردن این اپلیکیشن از بقیه مواردی که امتحان کردند، سخت تر بود و تنها در 48 درصد موارد موفق بوده اند.

در شیوه ای که آنها استفاده کردند، یک نرم افزار مخرب به عنوان یک اپلیکیشن بی خطر، مثلا برای نصب تصویر زمینه، معرفی شد و بعد از نصب آن، بخشی از حافظه تلفن هوشمند در دسترس پژوهشگران قرار گرفت.

تمام اپلیکیشن هایی که در تلفن های هوشمند نصب می شوند، از این بخش از حافظه تلفن استفاده می کنند و پژوهشگران با ارزیابی و تحلیل این قسمت از حافظه توانستند پیش بینی کنند که کاربر تلفن چه زمانی از یک اپلیکیشن مشخص استفاده می کند و به این ترتیب، فرصت پیدا کردند تا مشخصات و کلمه عبور او را بدزدند.

یکی از این پژوهشگران گفت: نشان دادیم که استنباط و برداشت افراد همیشه درست نیست و یک اپلیکیشن می تواند بر اپلیکیشن دیگر تاثیر قابل توجهی بگذارد و عواقبی ناخوشایند برای کاربر داشته باشد.