کد خبر: ۵۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۹

ترقی:‌ بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود می‌تواند رونق اقتصادی ایجاد کند

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ارزیابی عملکرد یک ساله دولت با یادآوری این‌که دولت در سال نخست خود با چالش‌هایی نظیر مساله هسته‌ای، کاهش تنش با قدرت‌های اصلی دنیا و بازسازی موقعیت جمهوری اسلامی در دنیا مواجه بود، تصریح کرد: بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود می‌تواند فصل جدیدی در رونق اقتصادی کشور ایجاد کند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن ارزیابی عملکرد یکساله دولت یازدهم خاطرنشان کرد:‌ دولت یازدهم در نخستین سال فعالیت خود با چالش‌های جدی‌ای روبرو بود که مهم‌ترین آن‌ها چالش‌های اقتصادی و سیاست خارجی بود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصاد کشور طی یک سال گذشته اظهار کرد: دولت در چالش اقتصادی با مشکلاتی نظیر رشد بیکاری و تورم و همچنین رشد منفی در اقتصاد و رکود اقتصادی دست و پنچه نرم می‌کرد. در عرصه سیاست خارجی نیز با چالش‌هایی نظیر حل مسئله هسته‌ای ،‌ کاهش تنش با قدرت‌های اصلی دنیا برای هموار کردن مسیر دیپلماسی بین‌المللی و بازسازی موقعیت جمهوری اسلامی در دنیا مواجه بود.

این فعال سیاسی با تاکید بر این‌که تمرکز دولت بیشتر بر روی مسایل سیاست خارجی به ویژه مذاکرات هسته‌ای بود گفت: گره زدن حل همه مشکلات در به نتیجه رسیدن مذاکرات طی چند ماه دولت را مقداری از پرداختن به مسایل دیگر و توجه به ظرفیت‌های داخلی بازداشت، اما با هدایت‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان دولت تلاش داشت که با تکیه به ظرفیت‌های داخلی و توجه به حل مشکلات اقتصادی کشور با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام‌های جدی‌تری در حل مشکلات اقتصادی به موازات پرداختن به مسائل سیاست خارجی بردارد.

ترقی اضافه کرد: در همین راستا جلوگیری از رشد بی‌رویه تورم در کشور و تداوم سیاست‌های حمایتی از اقشار ضعیف همچنان مورد توجه دولت قرار گرفت.

رییس مرکز بین‌المللی حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که چنان‌چه در توجه به حوزه اقتصاد تاخیر به وجود آمده، ممکن بود ما شاهد برطرف شدن سریع‌تر بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم طی یک سال اخیر می‌شدیم، اظهار کرد:‌ به هر حال طی یک سال اخیر تورم همچنان در کنار رکود استمرار داشت و با وجود این‌که جلوی رشد زیاد آن گرفته شد، اما مردم هنوز آن را احساس می‌کنند و این نگرانی وجود دارد که احساس برطرف شدن هرچه زودتر مشکلات در اذهان مردم به وجود نیاید.

این فعال سیاسی در ادامه به بیان انتظارات مردم از دولت یازدهم در ادامه روند فعالیت‌های خود پرداخت و گفت: انتظاری که امروز مردم از دولت دارند این است که دولت در سال دوم فعالیت خود به حل مشکلات اقتصادی، رونق تولید و کسب و کار، کاهش تورم و رفع بیکاری توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه سلامت نیز خاطرنشان کرد: قشر قابل توجهی از مردم از دولت انتظار دارند تا سیاست ارزشمند حمایت از سلامت را که به عنوان یکی از موفقیت‌های دولت در سال گذشته محسوب می‌شود تداوم بدهند و در جهت کاهش هزینه‌های درمانی مردم تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

ترقی با اشاره به مواجه بودن کشور با خطرات بحران‌هایی نظیر آب گفت: پیگیری سیاست‌های صرفه‌جویی در مصرف کشور از جمله مواردی است که دولت باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشد. دولت باید تلاش کند که با اصلاح زیرساخت‌ها از هدررفت منابع کشور از جمله آب، اقدامات مناسبی انجام دهد.

رییس مرکز بین المللی حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود اظهار کرد: بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود می‌تواند با پخته شدن و جوانب نگری‌های که در مجلس صورت می‌گیرد فصل جدیدی در رونق اقتصادی کشور و جلوگیری از رکود به وجود بیاورد.

ترقی در پایان با بیان این‌که مسلط شدن به مشکلات و غلبه بر چالش‌ها از سوی هر دولت تازه‌کاری فرایندی زمان‌بر است، اظهار کرد:‌ با توجه به این‌که یک سال از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌گذرد و دولت اقدامات مختلفی انجام داده است، فکر می‌کنم که می‌توانیم نمره 15 را به عملکرد یکساله دولت بدهیم.