کد خبر: ۵۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۷

گفتگوی تلفنی پوتین و مرکل درباره محموله‌ کمک‌های روسیه به اوکراین

رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌و‌گوی تلفنی با صدراعظم آلمان تاکید کرد که مسکو باید در خصوص محموله‌های امدادی با قاطعیت برخورد کند تا مانع تاخیر بیشتر در ارسال این کمک‌ها به شرق اوکراین شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری نووستی، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین با توجه به رفتارهای خشن کی‌یف و مانع‌تراشی آن‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطقی از اوکراین که گرفتار بحران شده‌اند، تصمیم گرفته که کامیون‌ حامل کمک‌ها را از مرز اوکراین عبور دهد.

در این بیانیه به نقل از پوتین، رئیس جمهوری روسیه آمده است: تأخیر بیشتر غیرقابل قبول است. پوتین همچنین از ادامه عملیات‌های نظامی گسترده در مناطق دونتسک و سوهانک که منجر به تلفات جدید در میان غیرنظامیان شده است، ابراز نگرانی کرد.

اوایل روز جمعه دست کم 60 کامیون حامل کمک‌های روسیه بدون اینکه مقام‌های گمرک اوکراین آن‌ها را ترخیص کنند و یا صلیب سرخ آن‌ها را اسکورت کند، از مرز عبور کرده و وارد مناطق دونتسک و سوهانک شد.

مسکو می‌گوید که مقام‌های اوکراین این کمک‌ها را که برای غیرنظامیان گرفتار در مناطق درگیر سوهانک بوده است، چند روز نگه داشته بودند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد که کی‌یف آنقدر در ارسال کمک‌ها به مناطق ناآرام شرق و جنوب اوکراین تعلل می‌کند، که دیگر هیچ غیرنظامی‌ باقی نماند.