کد خبر: ۵۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۴

نماینده ماهشهر:‌ باید نقاط قوت وزیر علوم قبلی مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ مسئولین جدید وزارت علوم باید نقاط قوت وزیر قبل را مورد توجه قرار دهند و نقاط ضعف را مرتفع کنند.

آغاجری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مجلس و دولت مثل گذشته تعامل سازنده‌ای دارند گفت:‌ آنچه که امروز نیاز کشور است تعامل بین قوای مختلف است و ان‌شاالله این تعامل از سوی سه قوه روز به روز تقویت شود و برای رسیدن به اهداف نظام تقویت آن بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در دانشگاه‌ها بسیار مهم است یک محیط آرام و علمی برای کسب علم و به دور از هیاهوهای سیاسی است. البته دانشجو به عنوان قشر نخبه جامعه باید فهم سیاسی داشته باشد، اما اینکه دانشگاه‌ها را محیطی برای پیشبرد اهداف سیاسی قرار دهیم نمی‌تواند مطلوب باشد.

وی افزود: مجلس تلاش دارد در راستای سیاست‌گذاری‌ها و بودجه‌ریزی‌ها طوری عمل کند تا بتواند در مسیری که نظام برای پیشرفت علم در نظر گرفته است، حرکت کند و قطعا هدف استیضاح‌کنندگان از استیضاح وزیر علوم نیز در همین راستا بوده است؛ وگرنه ما آقای فرجی دانا را فردی متدین و کارآمد می‌دانستیم. اما متاسفانه شرایط در زمان ایشان طوری بود که دیگران تصمیم‌گیر بودند و ایشان نتوانسته بود فضا را به درستی مدیریت کند.

نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارتخانه علوم در زمان آقای فرجی دانا فعالیت‌های مثبتی را انجام داده بود که باید در دوره جدید نیز به آن‌ها پرداخته شود و ارتباط نزدیکی بین دانشگاه‌ و مراکز صنعتی کشور در همین راستا بوده است و این ارتباط همچنان باید ادامه پیدا کند و تقویت شود تا ما شاهد آن باشیم که رشد علمی و تحقیقات دانشگاهی منجر به رشد صنعتی و اقتصادی در کشور شود.