کد خبر: ۵۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۳۰
سیداحمد خاتمی:

واقعا دست نمایندگان مجلس بابت استیضاح درد نکند/اصولا پروند آمریکا فقط و فقط به دست مقام معظم رهبری است

عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه گمشده برخی ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون رابطه با آمریکا است گفت: برخی ها این فرهنگ غلط و نادرست را دارند که اگر رابطه با آمریکا برقرار شود همه مشکلات حل می شود.
عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه گمشده برخی ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون رابطه با آمریکا است گفت: برخی ها این فرهنگ غلط و نادرست را دارند که اگر رابطه با آمریکا برقرار شود همه مشکلات حل می شود.

به گزارش«تیک» ، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی شامگاه جمعه در مراسم شام غریبان شهادت امام جعفر صادق(ع) و سه شهید گمنام در مسجد جامع شهر ابهر گفت: مقام معظم رهبری در آغاز سال 92 و قبل از آغاز فعالیت دولت جدید در حرم مطهر امام رضا(ع) فرمودند کسانی آمدند پیش من و گفتند در عرصه مذاکرات هسته ای مذاکره کنیم که بنده در جواب گفتم چشمم آب نمی خورد که نتیجه داشته باشد ولی مانع هم نمی شود.

وی با بیان اینکه فضای مذاکراه با کرامت مقام معظم رهبری باز شد افزود: وقتی بزرگی کرامت می کند قاعدتا باید طرف مقابل قدر این کرامت را بفهمد. باید قدر آن را بداند ولی آمریکا قدر کرامت و بزرگواری مقام معظم رهبری را ندانست.

وی با تاکید بر اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری با توجه به خوی استکباری آمریکا تعامل و مذاکره با این کشور هیچ وجهی ندارد افزود: متاسفانه از ابتدای انقلاب تاکنون برخی ها گویا گمشده شان رابطه با آمریکا است.

خاتمی با یادآوری روند مذاکرات صورت گرفته در  قالب1+5  افزود:  آمریکایها در طول این مدت بدترین اهانت ها را به ملت ایران کردند.

وی با یادآوری صحبت شرمن طرف آمریکایی مذاکره کننده و توهین وی در این صحبت ها به ملت ایران گفت: شرمن ملت ایران را دارای ژن فریبکاری عنوان کرد و ملت ایران را فریبکار دانست و بدترین توهین را به ملت ایران کرد.

خاتمی اهانت، بالارفتن توقعات نامشروع آمریکا، بردن مذاکرات به سمت سوی تجهیزات نظامی و  حقوق بشر را از نتایج مذاکرات چندین ماه گذشته عنوان کرد و گفت: آمریکا در روند مذاکرات 1+5 بحث موشک های بالستیک و دور برد و همچنین حقوق بشر را مطرح و رفع تحریم ها را در رفتن مذاکرات به این سمت و سو عنوان کرد. این یعنی فضولی ، سلطه جویی و پرویی آمریکا.

وی با تاکید بر اینکه  ایران اسلامی پیرو منطق سالار شهیدان و پیرو منطق " هیهات من الذّله " است  افزود: مومن حق ندارد خودش را ذلیل کند و نظام اسلامی خطش این است و امام خمینی(ره) این خطر را مشخص و مقام معظم رهبری آن را تبیین کرده و با این موضع  صریح امام خمینی(ره) هیچ کس و در هرجایگاهی نخواهد توانست و حق ندارد کمترین رابطه را با آمریکا برقرار کند.

خاتمی با تاکید بر اینکه اصولا پروند آمریکا فقط و فقط به دست مقام معظم رهبری است افزود: مقام معظم رهبری است که می گوید رابطه و مذاکره با آمریکا "نه" و این خط استراتژیک نظام اسلامی است.

وی در عین حال مذاکرات در چارچوب 1+5  و راستای پروند صلح آمیز هسته ای و چارچوپ خط تبین شده توسط مقام معظم رهبری ادامه دارد افزود: آمریکا در تلاش برای سلطه جویی و تحقیر ملت ایران است و می خواهد چراغ ضدآمریکایی که در ایران روشن شده و به چراغ امید مبارزان دنیا شده است خاموش کند ولی کور خوانده است و این امر هرگز محقق نخواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان  همچنین با تقدیر از نمایندگان مجلس در مسئله استضیاح وزیر علوم دولت یازدهم افزود: رای آوردن یا نیاوردن وزیر مهم نیست ولی آنچه واقعا دست نمایندگان مجلس درد نکند تکرار ضدارزشیی بودن فتنه بود و آفرین به نمایندگان مجلس که با فتنه مقابله کردند.

خاتمی با بیان اینکه بعضی‌ها از یک سال پیش در جلسات خصوصی خود بر آن تاکید می‌کردند که فتنه را ول کنید، ادامه داد: آنها می‌گفتند و تاکید داشتند که دیگر فتنه تمام شده و فتنه چیزی بود که در سال 88 تمام شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی ها می‌گویند که فتنه یک دعوای شخصی بود و  آنها می‌خواهند که بگویند که فتنه یک دعوای شخصی بین یک رئیس جمهوری که رای آورد و کسانی که رای نیاوردند بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مجلسی‌ها ضدارزش بودن فتنه‌گری را تکرار کردند، گفت: فتنه قصه مقابله با نظام بود و قصه شخصی نبود که قابل گذشت باشد.

خاتمی افزود: کسی نمی تواند بگوید من هم با فتنه هستم  و  هم با مقام معظم رهبری هستم.

خاتمی با تاکید بر اینکه امام صادق(ع) شیعه شعاری را دوست ندارد گفت: آن حضرت شیعه عملی را دوست دارد و همواره بر این امر تاکید داشته اند که شعیه ، نباید شیعه شعاری باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام صادق(ع) سبک زندگی دینی را بهترین سبک برای زندگی عنوان فرموده اند تا شیعیان و همه مسلمانان در این مسیر گام بردارند.