کد خبر: ۵۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۵

داعش پوشک بچه را هم حرام اعلام کرد

مقررات و قوانین و دستورالعمل های داعش در شمال عراق، مجموعه ای از آداب عبادی، مناسبات اجتماعی و ریزترین موضوعات زندگی را در بر می گیرد؛ از تفریحات جوانان تا پوشک بچه!

به گزارش ایرنا، مخالفان این مردان تا بن دندان مسلح، جرات اعتراض ندارند، زیرا اعتراض آنان به رفتار و مقررات جنگجویان داعش به مثابه دشمنی با آنان است و مجازات های سخت، تا اعدام و بریده شدن سر دارد.

این گروه تروریستی، با اعمال مقررات عجیب و غریب به نام "اسلام” و "سنت”، این دین الهی را مورد وهن قرار داده است، بطوری که اکنون بسیاری از علمای اهل سنت نیز به این امر اذعان دارند که نتیجه عملکرد داعش در جوامع تحت کنترلش در سوریه و شمال عراق، دین گریزی و رویگردانی مردم از دین بوده است.

شیخ فیصل نجم از علمای دین در نینوا، به خبرگزاری "الغد” گفته است: بسیاری از دستورالعمل های داعش افراط گرایانه است و هیچ ربطی به دین اسلام ندارد.

این روحانی اهل سنت با اشاره به گوشه ای جنایت های داعش از جمله کشتارها و اعدام اقلیت های شیعه، مسیحی و ایزدی منطقه و نیز اعمال مقررات سخت گیرانه برای زنان و محدودیت هایی که برای جوانان ایجاد کرده، گفت: داعش عملا به دین اسلام اهانت کرده است که نتیجه آن رویگردانی مردم ، بویژه جوانان از دین می شود.

وی، در رد مقررات داعش و بی ربطی آن به دین وسنت، گفت: آنها قرائت قرآن از طریق بلندگو را حرام کرده اند، یا به زنان امر کرده اند که یا در خانه بمانند یا صورت خود را بپوشانند، حال آنکه در روایات هست که پیامبر عظیم الشان یاران و اهل بیتش را فرا می خواند و از آنان می خواست با بهترین و زیباترین صوت قرآن را تلاوت کنند.

همچنین ، دین اسلام پوشش زن را در سر و بدن، واجب می داند . آنها اعمال عجیب و غریب خود را به نام اسلام به مردم تحمیل می کنند در حالی که هیچکدام از آنها با مفاهیم اسلامی مطابقت ندارد.

شیخ فیصل نجم می گوید : درست است که در جوامع اسلامی مشکلاتی هست، اما آنها را نه با زور و شمشیر که باید با تعامل و تشویق و اقناع به صورت ایجابی اصلاح کنیم.

زنان در موصل آنطور که از گزارش های دریافتی از منطقه پیداست، به شدت در تنگنا قرار دارند. "ام ضیاء " از جمله زنان موصلی است که می گوید: داعش با زور و مقررات سخت و تهدید زنان، آنها را در خانه هایشان حبس کرده است.

خیلی از زنان ازفعالیت هایشان در محیط های اجتماعی و مشاغل اداری محروم شده اند و دیگر نمی توانند در جامعه مانند سابق ظاهر شوند و اگر هم مجبور باشند در خیابان ها تردد کنند، حتما باید صورت خود را بطور کامل بپوشانند.

تازه ترین دستورالعمل داعش در زمینه پوشش صورت نیز به این گونه است که دستور داده زنان متاهل صورت خود را با روبند سیاه، زنان غیر متاهل با روبند سفید و زنانی که قصد مشارکت در جهاد نکاح را دارند، با روبندهای زرد صورت خود را بپوشانند و در غیر این صورت با مجازات هایی تا حد مرگ روبه رو خواهند شد.

ام ضیاء می گوید: هرچه زمان می گذرد، مقررات داعش برای زنان دردسرهای خود را نمایان تر می کند، بطوری که حالا برای خروج از منزل به دلیل نیازهای درمانی و پزشکی هم مشکل دارند، چرا که خروج از منزل بدون مرد خانه ممکن نیست و علاوه بر آن پزشکان زن یا فرار کرده اند و یا مجوز کار ندارند و پزشکان مرد نیز از معاینه زنان منع شده اند.

مشکلات به همین جا ختم نمی شود. مناسبات اجتماعی در شمال عراق نیز دستخوش تغییراتی شده که بویژه نسل جوان را عصبانی می کند.

کافه ها، قهوه خانه ها، فروشگاههای فروش سی دی و فیلم تعطیل شده و پارک ها برای جوانان و زنان ممنوع شده است.

"سید محسن " جوان موصلی که از منطقه تحت کنترل داعش گریخته، به الغد پرس می گوید: همه امکانات تفریحی از جوانان را گرفته اند و گرفتن اسلحه و جنگیدن برای داعش ، تنها تفریح جوانان منطقه است که می توانند انجام دهند در غیر این صورت...

وی درباره قوانین عجیب و غریب داعش که به اعتقاد خیلی از عراقی ها، بدوی و غیر متمدنانه است، می گوید: تماشای فوتبال، استفاده از سی دی و نوار ویدئو و بازی های معمول منطقه برای جوانان ممنوع شده و بسیاری از فروشگاههای مربوط به آن را تعطیل کرده اند.

آنها نه تنها لوازم آرایشی و تجهیزات بهداشتی برای زنان و پوشک بچه را هم به دلیل اینکه در صدر اسلام نبوده ، حرام اعلام کرده اند!آنها نه تنها "لوازم آرایشی" و "تجهیزات بهداشتی" را برای زنان بلکه "پوشک بچه" را هم به دلیل اینکه در صدر اسلام نبوده، حرام اعلام کرده اند!

"محمد زهیر” استاد دانشگاه درباره اعمال داعش می گوید: هرگونه اعمال مقررات با استفاده از زور و تهدید آن هم به اسلام، اخلاقی نیست.

به عقیده وی، رهبران داعش دین را نمی فهمند و تمام برداشتشان از دین در اسلحه، غذا و رابطه جنسی خلاصه می شود.

احمد الکبیسی، واعظ عراقی که در دبی زندگی می کند، این روزها بخاطر حمله به وهابیت، به عنوان پدر معنوی القاعده و داعش ، به دادگاه کشیده شده است.

وی در آخرین اظهار نظر در این خصوص گفته بود که داعش محصول صهیونیستهاست و برای فروپاشاندن عراق و ضربه زدن به دین اسلام ایجاد شده است.

الکبیسی در واکنش به دومین پرونده ای که دادستان امارات علیه وی گشوده ، در یک نوار ویدئویی بر روی اینترنت گفت: البغدادی یک عمله یهود است و نه بیشتر!

این واعظ عراقی، همچنین اظهارداشت، "به خدا داعش و ماعش و حتی محمد الوهاب صد درصد ساخته یهودی ها بوده " و بطور مستمر در حال پاره پاره کردن امت اسلامی هستند ، بگذارید مرا بکشند، اما من می گویم چون در برابر خدا مسوولم !

به هرحال، داعش نمی تواند عمر زیادی داشته باشد و این احتمال زیاد است که از نظر نظامی و امنیتی بزودی مهار خواهد شود، اما آنچه می ماند، ضربات خدشه کننده ای است که به دین اسلام وارد کرده است.

از همین رو بر علما و مراجع و شخصیت های متعهد دانشگاهی در جهان اسلام است که برای پاک سازی چهره دین از تصویری که داعش ارائه کرده، همت کنند.