کد خبر: ۵۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۷۲

اجرای طرح جامع خدمات رفاهی کارکنان شهرداری تهران

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: طرح جامع خدمات رفاهی کارکنان شهرداری تهران در جهت ارتقای سطح و کیفیت زندگی پرسنل در حال اجراست.

عزیز عیسی پور در گفت و گو با خبرنگار "تهران سما"  با بیان این مطلب افزود:یکی از تاکیدات شهردار تهران ارتقاء و توسعه منابع انسانی در شهرداری تهران است که این مهم از سوی معاون  توسعه منابع انسانی در سرلوحه ارکان مختلف شهرداری تهران و از جمله اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شاخص های مختلفی در بررسی توسعه منابع انسانی در هر جامعه ای مد نظر است، ادامه داد: اما آنچه به وظایف این اداره کل مربوط می شود، بهبود و ارتقاء سطح خدمات رفاهی و با بطور کلی مولفه بسیار مهم سطح و کیفیت زندگی پرسنل شهرداری تهران است. در این راستا تهیه و تدوین طرح جامع خدمات رفاهی در بخش های گردشگری، مسکن، ورزش، درمان و وام های قرض الحسنه از مهمترین اقدامات اداره کل رفاه تا کنون بوده است.

عیسی پور با اشاره به اینکه با تصویب طرح جامع خدمات رفاهی تحول بزرگی در زمینه خدمات رفاهی به کارکنان چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی ایجاد شده است، بیان کرد: به عبارت بهتر ارائه خدمات رفاهی به کارکنان شهرداری تهران از فرآیندی سلیقه ای و شخصی به پروسه ای سازمانی و قانونی و لاینفک در طول و در چارچوب عادلانه و یک سازمان تبدیل شده است و اداره کل رفاه، با اتکا به این طرح خدمات گوناگونی در زمینه معیشت همکاران بطور گسترده ارائه کرده است. به طور مثال توزیع 12 مرحله کمک های غیر نقدی 2 مرحله توزیع بن فرآورده های دریایی یک مرحله بن البسه، یک مرحله سبد کالای ماه مبارک رمضان و یک مرحله سبد کالای ویژه پایان سال، توزیع ماهانه شیر و ... از جمله این اقدامات است.

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه  اکنون شهرداری تهران به طور کامل از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است؛ یادآور شد: در این راستا اداره کل رفاه و تعاون و خدمات اجتماعی در زمینه تحقق منویات شهردار تهران در این زمینه ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به کارکنان تحت پوشش اقدامات متعددی به انجام رسانیده است. به عنوان نمونه اجرای طرح قرآنی بصائر با حضور 5 هزار نفر شرکت کننده و ختم قرآن در یک پروژه سه ساله هرماه یک جز به صورت مسابقه در بین همکاران مورد سوال قرار گرفت. همچنین اجرای مسابقات فرهنگی نهج البلاغه در ماه مبارک رمضان، توزیع هدایا و بسته های فرهنگی همراه با کمک های غیر نقدی فراهم کردن زمینه لازم جهت اشتراک یک ساله مجلات همشهری با تسهیلات ویژه، همکاری با مراکز معتبر علمی، فرهنگی، آموزشی برای بهره مندی خانواده بزرگ شهرداری تهران از این گونه مراکز، اقدامات لام جهت ایجاد سایت باشگاه فرزندان کارکنان شهرداری تهران، اقدامات مختلف تشویقی در زمینه موفقیت های علمی، ورزشی، مذهبی و... راه اندازی و افتتاح سایت اموزش ، فرهنگی در بخش های سلامت، توریسم و دین و مذهب از دیگر برنامه های اجتماعی و فرهنگی اداره کل رفاه برای پرسنل شهرداری تهران بود.

عیسی پور با  اشاره به برگزاری جشن های ویژه مناسبتی برای پرسنل شهرداری تهران ادامه داد: همه ساله در اعیاد بزرگ شعبانیه به مدت ده شب جشن بزرگ فرهنگی، تفریحی، مذهبی را ویژه پرسنل شریف و خانواده هایشان برگزار می کند که امسال بیش از 15 هزار نفر از آنها در این جشن ها شرکت کرند و براساس آمار موجبات رضایت 95 درصدی را به همراه داشت.

وی با اشاره به برنامه های شهرداری تهران در حوزه بهداشت و سلامت  نیز توضیح داد: بازدید و عیادت از همکاران دارای بیماری خاص که به نمایندگی از دکتر قالیباف انجام می شود و معمولا مدیران ارشد شهرداری تهران از جمله دکتر داریانی ما را همراهی می کنند تا بتوانیم علاوه بر دلجویی و عبادت قدری از مشکلاتشان را نیز بررسی و در حد توان مرتفع کنیم. همچنین پرداخت ده میلیون ریال کمک بلاعوض به بیماران خاص ، پیگیری جهت حذف فرانشیز در داروخانه های طرف قرارداد که به یاری خدا توسط شرکت شهر سلام محقق شد.

عیسی پور ادامه داد: پرداخت کمک هزینه به فرزندان معلول همکاران، برگزاری جشن ویژه بیماران خاص و خانواده  با هدف افزایش روحیه و ایجاد شور و انگیزه در بین آنها، افزایش 60 درصدی سقف تعمیرات بیمه تکمیلی نسبت به سال قبل، برگزاری کلاس های اموزشی آشنایی با اورژانس های پزشکی، برگزاری طرح پایلوت غربالگری سلامت جامعه کارکنان شهرداری در سال 93 نیز در بخش سلامت و بهداشت کارکنان شهرداری تهران اجرایی شده است.

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اجرای برنامه های رفاهی تفریحی برای پرسنل شهرداری تهران بیان کرد: یکی از قسمت های مهم در طرح جامع خدمات رفاهی است بر این اساس اقدامات زیادی از سوی اداره کل رفاه به انجام رسیده است مانند افزایش کمی و کیفی تورهای مسافرتی. به عنوان مثال برای اولین بار در تور مشهد مقدس هتل پنج ستاره قصر را به صورت کامل با تمامی امکانات در اختیار پرسنل شهرداری و خانواده های آنها قرار دادیم همچنین بعد از قریب به 8 سال تورهای کیش مجدد به سبد رفاهی همکاران اضافه شد. تور شیراز نیز با ارتقاء کیفی و کمی همچنان در سبد رفاهی پرسنل قرار دارد.

وی اظهار داشت: عقد قرارداد یک ساله با مراکز اقامتگاهی در شمال کشور، سرعین و کردستان آغاز برگزاری تور عتبات عالیات؛ برقراری تسهیلات سفر جهت کارکنان مجرد در قالب همراه بودن پدر و مادر یا خواهر و برادر نیز از دیگر برنامه های تفریحی اداره کل رفاه برای کارکنان شهرداری تهران است.

عیسی پور همچنین تشویق پرسنل شهرداری تهران و خانواده های آنها را به تشکیل خانواده  یکی دیگر از برنامه های شهرداری تهران دانست و یادآور شد: ایجاد  تسهیلات به مزدوجین سال جاری در قالب اعزام به مشهد مقدس همراه با حضور در دارالضیافه حضرت رضا(ع) و استفاده از یک وعده غذای حضرتی؛ بازسازی و زیباسازی مراکز اقامتگاهی در اختیار و تحت پوشش؛ برقراری تسهیلات برای همکاران نابینا در قالب همراه بودن یک نفر؛ خرید و تملک هتل 4 ستاره توس مشهد که با این اقدام آرزوی دیرینه بلدیه در داشتن هتلی در مشهد محقق شده است. از سوی دیگر اجرای تورهای یک روزه و دو روزه قم، جمکران، کاشان و همدان، اجرای تورهای ورزشی مانند تور توچال نیز هم اکنون برای کارکنان اجرا می شود.

مدیرکل اداره رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بهبود وضعیت مسکن کارکنان شهرداری تهران بیان کرد: ارتقاء سط معیشت همکاران بدون توجه به مساله مسکن به عنوان یکی از چهار نیاز اساسی انسان امکان پذیر نیست، از این رو مدیریت شهری با توجه به اهمیت این مساله؛ راهبرد اساسی تدوین و اداره کل رفاه سرلوحه اقدامات خود قرارداده است به مانند اعطای وام های کم بهره قرض الحسنه با مهلت باز پرداخت طولانی، تاسیس و ساماندهی تعداد تقریبی 120 تعاونی مسکن و تسهیل در پرداخت وجوه زمینه، عوارض صدور پروانه و...؛ مساعدت به کارکنان و باز نشستگان شهرداری در اجرای مصوبه  شورای اسلامی شهر تهران در قالب تخفیف در عوارض صدور پروانه؛ راهبری و هدایت تعاونی های مسکن و شهرداری تهران در امر طراحی، ساخت و واگذاری واحدهای آماده شده براساس اصول و ضوابط معماری و شهرسازی کنترل پروژه و برنامه های اولویت در عضو گیری و واگذاری آپارتمان.

عزیز عیسی پور با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و امکان خرید نوشت افزار برای فرزندان کارکنان شهرداری تهران نیز توضیح داد: یکی از اقداماتی که در همین روزها شاهد اجرای آن هستیم، توزیع متفاوت بن نوشت افزار در بین پرسنل شهرداری است امسال به همت مسئولان ارشد شهری برای اولین بار علاوه بر امکان خرید از فروشگاه های شهروند که همه ساله در طول 2 ماه این محصولات را به همکاران ارائه می کنند، امکان خرید همکاران از ده مرکز نمایشگاهی دیگر که به زودی در اطلاعیه ای جداگانه آدرس آن مراکز را اعلام خواهیم کرد نیز فراهم شده است. این ده مرکز که در ده روز از 12 لغایت 22 شهریور خدمات خود را ارائه می کنند از مزیت هایی همچون عرضه نوشت افزار به قیمت تمام شده و همچنین تنوع بسیار بالا در خرید با کیفیت ممتاز برخوردارند. بدیهی است همانگونه که اشاره شد بن نوشت افزار همچنان به مدت 2 ماه در فروشگاه های شهروند نیز قابل خرید است.