کد خبر: ۵۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۳

آمریکا حمله نظامی مستقیم علیه داعش در سوریه را بررسی می‌کند

مقامات آمریکا گفتند، دولت واشنگتن در حال بررسی یک مداخله جدی‌تر در سوریه شامل حملات هوایی احتمالی و افزایش چشمگیر حملات نظامی چند هفته‌ای‌اش علیه شبه‌نظامیان داعش است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، اگرچه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مدت طولانی در برابر درگیر شدن در جنگ داخلی خونین سوریه مقاومت کرده بود اما مقامات واشنگتن گفتند، پیشروی‌های اخیر داعش صریحاً نشان داد که این گروه تهدیدی برای منافع آمریکا و متحدانش است.

سر بریدن جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی توسط داعش به آنچه که مقامات آمریکا آن را "موضوعی جدید" برای چالشی که مدت‌ها باعث تفرقه در تیم اوباما شده بود، کمک می‌کند.

بنجامین رودز، معاون مشاور امنیت ملی اوباما متعهد شد که واشنگتن برای حفاظت از منافع آمریکا تمامی اقدامات ضروری را در سوریه انجام می‌دهد و گزینه اقدام نظامی مستقیم علیه داعش که باعث بی‌ثباتی سوریه و عراق و قتل خبرنگار آمریکایی شده نیز محتمل است.

وی افزود: داعش به شدت به تهدیدی علیه آمریکا تبدیل شده و دولت اوباما نیز آن را شدیداً جدی گرفته است. اگر شما علیه آمریکایی‌ها شوید، ما به دنبال شما می‌آییم.

این معاون مشاور امنیت ملی از گفتن اینکه آیا اوباما توسعه حملات هوایی علیه اهداف داعش در سوریه و همچنین عراق را مدنظر دارد یا خیر و یا اینکه این حملات در ماه جاری میلادی در کجا انجام می‌شود، امتناع کرد.

وی گفت: ما هر اقدامی را که برای از بین بردن این تهدید لازم باشد بررسی می‌کنیم. مرزها نمی‌توانند ما را محدود کنند.

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه گفت: برای آمریکا یا متحدانش تنها راه برای شکست داعش مبارزه با این شبه‌نظامیان در داخل سوریه است. داعش سازمانی است که یک دیدگاه استراتژیک فاجعه‌آمیز دارد که نهایتاً باید از بین برود.

رودز گفت: فکر می‌کنم مردم درک می‌کنند که اوباما درباره اقدام نظامی خیلی محتاط است. مردم آمریکا همچنین درک می‌کنند که تهدیدهایی وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کنیم.