کد خبر: ۵۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۹

انفجار مقابل مقر اطلاعات وزارت کشور عراق

در ادامه ناامنی های گسترده در عراق؛ بر اثر انفجاری مقابل مقر اطلاعات وزارت کشور عراق در جنوب بغداد ۲۸ نفر کشته یا زخمی شدند.

 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین بر اثر انفجار انتحاری نزدیک اداره اطلاعات عراق در منطقه الکراده در جنوب بغداد هشت نفر کشته و بیش از بیست نفر زخمی شدند. جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.

آزادسازی چهار روستا و یک تقاطع راهبردی از دست گروه تروریستی داعش

خبری دیگر اینکه پایگاه خبری سومریه نیوز هم در خبری گزارش داد نیروهای ویژه پیشمرگه کرد موفق شدند تقاطعی  راهبردی را در شمال شرق بعقوبه،  از گروه تروریستی داعش پس بگیرند و در ادامه چهار روستا را در منطقه شرق جلولاء آزاد کنند.

تشکیل کمیته ویژه تحقیق برای کشتار نمازگزاران استان دیاله

خبری دیگر از عراق اینکه نوری المالکی نخست وزیر  از اعزام کمیته ویژه ای برای تحقیق درباره قتل نمازگزاران در مسجدی در استان دیاله این کشور خبر داد. شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد ، دفتر نوری المالکی با محکوم کردن کشته و زخمی شدن دهها عراقی در حمله به مسجدی در شرق بعقوبه افزود: نخست وزیر با نگرانی شدید این جنایت زشت را در حق نمازگزاران عراقی پیگیری می کند و در تماس دائم با کمیته اعزام شده به استان دیاله قرار دارد.

همزمان سخنگوی وزارت کشور عراق  هم با تاکید بر تشکیل کمیته ای برای  تحقیق درباره کشتار نمازگزاران خاطرنشان کرد: ابتدا بر اثر دو انفجار در تجمع نیروهای داوطلب در فاصله یک کیلومتری این مسجد شش نفر کشته شدند و همزمان با این انفجارها، دو فرد مسلح با موتورسیکلت که یکی از آنها تیربار در دست داشت، وارد مسجد شدند و به سوی مردم تیراندازی کردند.

 در تیراندازی دیروز به نمازگزاران در مسجدی در استان دیاله بیش از هفتاد نفر شهید شدند.