کد خبر: ۵۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۹

مسکن مهری که متقاضی ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: مجتمع یکهزار و 500 واحدی مسکن مهر در شهرستان کهنوج احداث شده که نبود متقاضی مشکل اساسی این واحدهاست.

به گزارش ایرنا، گمحمد ساردویی ˈ عصر شنبه در نشست شورای مسکن استان کرمان که با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و استاندار برگزار شد افزود: این یکهزار و 500 واحد 61 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در حال حاضر به علت نبود متقاضی کار تعطیل شده است.

وی بیان کرد: باید برای رفع این مشکل این واحدها از مسکن مهر خارج شوند تا افراد عادی که شرایط مسکن مهر را ندارند بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی ادامه داد: شش هزار و 417 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت جنوب کرمان وجود دارد که از این تعداد دو هزار و 742 واحد در قالب مسکن 99 ساله، یکهزار و 638 واحد قرارداد سه جانبه و دو هزار و 37 واحد هم خودمالک است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: این واحدها در مجموع 81 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی بیان کرد: سایت مسکن مهر شهرک بهشتی جیرفت با یکهزار و 452 واحد برای محوطه سازی آن 850 میلیون تومان نیاز است که در صورت تخصیص این اعتبار تا آبان ماه افتتاح می شود.

ساردویی گفت: مشکل بعدی مسکن مهر در جنوب کرمان خدمات روبنایی است که برای احداث دو باب مدرسه مورد نیاز در سایت های مسکن مهر این منطقه 800 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان هم گفت: 10 هزار و 500 واحد مسکن مهر در 54 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت استان در حال ساخت است که هشت هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

عبدالحسین حجتی افزود: در شهرستان راور 250 واحد مسکن مهر وجود دارد که متقاضی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن روستایی 140 هزار واحد روستایی است که 115 هزارواحد تمام شده است و از سال 91 پرداخت تسهیلات مسکن روستایی نداریم که این موضوع هم کشوری است.

استان کرمان به دلیل وسعت و داشتن 23 شهرستان دارای دو اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب است.