کد خبر: ۵۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۹

رییس‌جمهور: جوانان را دین‌باور بار بیاورید نه دین‌نما

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان این که دوران دانش آموزی کلیشه‌ای سپری شده است گفت: باید دانش آموزانی را برای تولید، توسعه،‌ تحقیق و تفکر فردا تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور در سی و یکمین اجلاس رییسان آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان این که نمی شود دنیا در حال تحول و تغییر باشد و مدرسه ثابت بماند گفت: ما نیاز به مدرسه متحول در دنیای امروز داریم و این در حالی است که دانش آموزان ما که از دوره متوسطه فارق التحصیل می‌شوند درسی خوانده‌اند که با نیاز جامعه متناسب نیست.

رییس دولت یازدهم با تأکید بر این که باید در مدرسه راه تحقیق و مطالعه و مهارت‌های لازم برای جامعه فردا به دانش آموزان آموزش داده شود و برای جامعه مفید باشند تصریح کرد:‌ دولت در این مسیر همه توان خود را با کمال خلوص و بی‌منت تقدیم معلمان خواهد کرد.

او اظهار کرد: در آغاز سال تحصیلی گفتم نیاز به کلاس گفت‌وگو و انشا و تشویق دانش‌آموزان به خواندن کتاب و پرورش دانش‌آموز سالم منتقد مدافع از حقوق خود و اخلاق و شجاع و ایثارگر داریم افزود: شما آموزگاران اخلاق،‌ مهارت اجتماعی، مدنیت جامعه و علم و دانش هستید و دولت در این مسیر معلمان را علاوه بر اعتبارات و اقدامات لازم برای اجرای سند تحول با هر توانی که داشته باشد کمک و یاری خواهد کرد.

روحانی با بیان این که معلمان باید ویژگی اعتدال را در مدارس در بین جوانان و نوجوانان استقرار دهند تأکید کرد: ما خیلی از افراط ضرر دیده‌ایم چون من بسیاری از مدارس و معلمان را سراغ دارم که به دانش‌آموزی به خاطر این که پدرش جز حزب یا جناحی بوده است نمره کم‌تر یا بیش‌تری داده است؛ البته ان‌شاءالله امروز چنین مدارس و معلمینی نداشته باشیم.

رییس‌جمهور با بیان این که همه انجمن‌های علمی و فرهنگی روی چشم ما هستند تصریح کرد:‌در کلاس‌های درس برخورد با همه دانش‌آموزان باید مساوی باشد و نباید بین دانش‌آموزان به خاطر قومیت، زبان، حزب و یا جناح تفاوت قائل شویم.

وی با بیان این که امروز نیاز به اعتدال داریم که با دست و زبان، فکر و تعلیم و تربیت آموزگاران در جامعه امکان‌پذیر است افزود: همه جوانان را باید امیدوار و با نشاط بار بیاورید و مدرسه باید پناهگاه نسل جوان و نوجوان باشد نه خدای ناکرده گریزگاه.

روحانی خطاب به آموزگاران گفت: شما باید نسل جوان را با نشاط و دین‌باور بار بیاورید چون دین‌نمایی به درد نمی‌خورد.