کد خبر: ۵۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۰۴

اظهارات پورمحمدی درباره رفع حصر موسوی و کروبی و پرونده بورسیه های غیرقانونی

وزیر دادگستری گفت: خوشبختانه لایحه جامع وکالت به خوبی تنظیم شده و منتظر ارائه آن به مجلس هستیم.

وزیر دادگستری گفت: خوشبختانه لایحه جامع وکالت به خوبی تنظیم شده و منتظر ارائه آن به مجلس هستیم.

به گزارش «تیک» حجت الاسلام پورمحمدی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال که اخیرا یکی از نماینده‌های مجلس معدنی را با رقم بالا به نام همسرش کرده، گفت: چون سوال اول جواب ندارد و ما اطلاعاتی نداریم پاسخی نداریم و کسی که مدعی شده می‌تواند به دولت یا قوه شکایت خود را مطرح کند و اگر خلاف قانون واگذار شده باشد برخورد می‌شود.

وی درباره لایحه جامع وکالت، گفت: لایحه جامع وکالت با کار بسیار زیادی که می‌توان گفت بیش از دو سال برای آن وقت صرف شده در بیش از 145 ماده تکمیل و از جوانب مختلف بررسی و در دولت تصویب نهایی شده و منتظر ارسال به مجلس هستیم.

پورمحمدی تصریح کرد: این قانون بسیار خوب و دقیق است و رعایت حقوق همه افراد صورت گرفته و به رعایت حقوق صنفی وکلا بیش از حد توجه شده است، در این لایحه دولت دقت کافی را اعمال کرده است.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که دولت در زمینه بورسیه‌های غیر قانونی چه اقدامی کرده است، گفت: دولت در این زمینه گام‌های زیادی برداشته در بحث کاهش جرم و فساد حتی در جرائم کوچک هم تلاش داریم به حداقل برسد.

پورمحمدی تصریح کرد: ما درآمد گمرکی‌مان 60 درصد افزایش پیدا کرده و آن هم به دلیل شفاف سازی خدمات گمرکی و سرعت در خدمات گمرکی بوده است.

وی افزود: شفاف سازی و مبارزه با فساد و پیگیری پرونده های فساد سابق اولویت کاری دولت یازدهم است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در پرونده تخلفاتی که در وزارت علوم صورت گرفته دولت کمیته ای را در وزارت علوم تشکیل داده و قرار است مواردی که تخلف نشده را مورد پیگیری قرار دهیم.

وی افزود: ما نمی خواهیم افراد محروم از تحصیل شوند اما امتیازات از آن ها سلب می شود و اگر در این فرآیند تخلفی صورت گرفته باشد توسط محاکم یا هیأت های رسیدگی به تخلفات قابل پیگیری است.

پورمحمدی گفت: دولت در پیگیری فساد جدی است و قرارمان بر این است تا جایی که امکان دارد از تحصیل محروم نشوند اما پول را خودشان باید پرداخت کنند البته هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.


همچنین حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار فارس درباره افزایش تعامل و همکاری میان قوا در طول یک سال گذشته به اختیارات وزیر دادگستری اشاره کرد و گفت که وزیر هماهنگ کننده قوای سه گانه است.

وی افزود: سطح همکاری قوا خوشبختانه بهبود پیدا کرده هم افزایی و تفاهمات بیشتر و تنش ها کمتر شده و پیگیری پرونده های فساد نشان از تعامل قوا دارد.

پورمحمدی گفت: بنده به عنوان وزیر دادگستری تلاش داشتم روابط میان قوا بهبود پیدا کند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در یک سال گذشته مقامات قضایی در جلسات دولت و کمیسیون های قضایی حضور فعال داشتند و رئیس سازمان ثبت و بازرسی هم به جلسات ما آمدند و قرار است رئیس سازمان زندان ها و دیوان عدالت هم در جلسات دولت حضور پیدا کنند اما کار تعریف شده دست دولت است.

وزیر دادگستری گفت: برآیند فعالیتها اگر مثبت بود باید بدانیم تعامل خوب بوده و من نتیجه همکاری ها را مثبت ارزیابی می کنم.

وی در ادامه در خصوص دلالی در بازار میوه و تره بار گفت: بحث سالم سازی محیط کسب و کار و به تعبیری ایجاد بازار اسلامی کاری بزرگی است و به دستگاه های دیگر و قوای سه گانه ارتباط دارد.

پورمحمدی گفت: واقعیت این است که محیط کسب و کار ما شفاف نیست فعالان سالم زیاد داریم اما شفاف نیست و به همین جهت شاهد مشکلات زیادی هستیم.

وزیر دادگستری گفت: در برنامه خروج از رکود؛ دولت برنامه ای را در جهت سالم سازی و بهبود فضای کسب و کار اختصاص داده.

وی گفت: تخلفات به ما ارتباط دارد و هر چند انتهای خط هستیم و باید با متخلفین برخورودکنیم اما خواستیم وارد مرحله پیشگیری هم بشوند.

پورمحمدی تصریح کرد: با همراهی بازرسان افتخاری بازرسان رسمی و رسانه ها کار نظارت را بیشتر کرده ایم و بر این باوریم باید ایجاد انضباط در محیط کسب و کار را داشته باشیم.

وی گفت: خوشبختانه طی یکسال گذشته نتایج خوبی داشته ایم به گونه ای که در ابتدای شهریور ماه سال 92 تعداد 970 هزار پرونده به تعزیرات در کل کشور وارد شده اما در دولت یازدهم ورودی ما 782 هار تا بوده و 190 هزار پرونده کاهش داشتیم.

وزیر دادگستری گفت: مردم کمتر شکایت می کنند و بازرسی های ما هم بیشتر شده است به گونه ای که  20 درصد ورودی پرونده ها کاهش پیدا کرده است.

پورمحمدی افزود: در 5 ماه گذشته 25 درصد کاهش پیدا کرده است و این برای ما موفقیت است.

وی تصریح کرد: مجموع افکار سنجی، گزارش رسانه ها و اطلاعاتی که به ما میرسد حکایت از افزایش رضایتمندی مردم در یک سال اخیر دارد. ما روی بازار شهرستانی، تجریش و نازی آباد کار کرده ایم و با این سرکشی ها شکایت کم شده و رضایت مردم بیشتر شده است.

پورمحمدی گفت: خوشبختانه در اجرای احکام هم 58 درصد وصولی جرائم هم بیشتر شده و در مجموع هم رضایتمندی بیشتری را به دست آورده ایم.

وزیر دادگستری کشورمان در خصوص عملکرد نمایندگان در خصوص پخش شب نامه علیه رئیس جمهور گفت: نمایندگان گفتند شب نامه نیست روزنامه است و نظارت مجلس باید اقدام کند. البته نهادهای مسئول باید پاسخ دهند که می دهند.

پورمحمدی در خصوص رفع حصر سران فتنه گفت: برخی می گویند در قانون اساسی تغییراتی ایجاد شده و این بخش درست نشده که این موضوع رو قبول نداریم.

وی افزود: خب تفسیرهایی در نحوه اجرا مطرح بوده مگر از اجرای قانون اساسی ناراحتیم که بر سر آن بحث داریم. رئیس جمهور هم باید به ان عمل کنند.

وزیر دادگستری گفت: مگر رئیس جمهور می خواهد خارج از قانون اساسی کاری کند که موضع گیری شده است؟ قانون اساسی رمز وحدت ماست حتما رئیس جمهور خیرخواهانه، منضبط با ادبیات قانونی می خواهد قانون اساسی را به درستی اجرا کند.