کد خبر: ۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

پسته کیلویی ۱۰ هزار تومان ارزان شد

رییس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل وضعیت فعلی خشکبار و آجیل را مناسب دانست و گفت: قیمت‌ها به دلیل گرمای تابستان افت کرده است.
 مصطفی احمدی اظهار کرد: بازار آجیل و خشکبار کاملا مناسب بوده و آجیل به صورت فراوان عرضه می شود و قیمت ها نیز مناسب و منطقی است.

وی تصریح کرد: قیمت پسته حدود کیلویی ۱۰ هزار تومان افت داشته است که به طور مثال می توان پسته درجه یک را به صورت عمده فروشی کیلویی ۴۳ هزار تومان خریداری کرد و پسته کیلویی ۳۵ هزار تومانی در حال حاضر کیلویی ۲۵ هزار تومان به صورت عمده فروشی عرضه می شود.

احمدی بیان کرد: نرخ سود خرده فروشی ۲۰ درصد است که ۱۰ درصد سود فروش و ۱۰ درصد هزینه ی فراوری پسته و آجیل به شمار می آید که در حال حاضر ۱۰ درصد فرآوری به منظور جذب مشتری محاسبه نمی شود.

رییس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل درباره ی واردات آجیل گفت: مانند گذشته بادام هندی، بادام زمینی، بادام درختی، مغز گردو و کدوی مرمری وارد می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولید این محصولات در کشور انجام می شود بیان کرد: این محصولات نیز در کشور تولید می شود اما حجم تولید جوابگوی نیاز داخلی نیست.

احمدی تصریح کرد: محصولات وارداتی که در کشور تولید می شوند قیمت بیشتری نسبت به محصولات وارداتی دارند و این به دلیل کیفیت بسیار بالای این محصولات است.

رییس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل بیان کرد: ۲۰ تا ۳۰ درصد حجم صادرات نسبت به مدت مشابه به دلیل عدم ثبات قیمت ارز کاهش یافته است.

وی با ابراز نگرانی از این موضوع خاطر نشان کرد: بزرگ ترین رقیب ایران در صادرات پسته یعنی آمریکا به شدت جایگاه ایران را تهدید می کند.

احمدی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد تولید آمریکا به مصرف داخلی رسیده است که این میزان در ایران ۲۰ درصد بوده است و اگر حجم تولید ایران افزایش نیابد مقام اولی صادرات پسته را به این کشور واگذار خواهیم کرد.

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین،رییس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل در پایان گفت: سال گذشته حجم تولید پسته ایران ۱۶۰ هزار تن بوده که ۱۲۰ هزار تن آن به بازار های هدف صادر شده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
1
1
روحانی مچکریم
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
0
2
ماازاین حرفها زیادشنیدیم ماعمل می خواهیم