رنو خواستار بازگشت به بازار ایران است
شرکت خودروساز رنو که با خروج از بازار ایران 512 میلیون یورو خسارت دیده است، خواستار بازگشت به بازار ایران است.
به گزارش فارس به نقل از آتونیوز یوروپ، شرکت خودروسازی رنو خواستار بازگشت به بازار کلیدی و مهم ایران است.
بر اساس این گزارش، این شرکت فرانسوی تمایل دارد تا به محض برطرف شدن مسائل سیاسی به بازار ایران بازگردد.
شرکت خودروسازی رنو مجبور شد تا محمولههای خود به ایران را از ابتدای جولای با تحریمهای آمریکا علیه این کشور متوقف کند.
رنو یکی از آخرین شرکتهای بزرگ خودروساز اروپا بود که هنوز به فعالیت خود در ایران ادامه میداد و خروج از بازار این کشور به این خودروساز خسارت وارد کرد.
این شرکت در 26 جولای مجبور شد تا به علت تحریمها به طور کامل فعالیتهای خود در ایران را متوقف کند و این امر 512 میلیون یورو برای این شرکت در دومین سهماه کارکردهای سالانه آن هزینه دربر داشت.
رنو در سال گذشته 100 هزار و 783 دستگاه خودرو در ایران فروخته است و ایران هشتمین بازار جهانی این شرکت از نظر فروش محسوب میشود. ایتالیا پس از ایران در رتبه نهم و اسپانیا در رتبه دهم فروش خودرو این شرکت قرار دارند. رنو سال گذشته 96.144 دستگاه خودرو در ایتالیا و 83.366 دستگاه خودرو در اسپانیا فروخته است.
خودروسازی رنو 10 درصد از سهم باز خودروی ایران را به خود اختصاص داده است.
ایران خودروهای لوگان و مگان را با همکاری خودروسازهای ایرانی ایرانخودرو و پارسخودرو در ایران تولید کرده است.
سخنگوی رنو در اینباره گفت: این خودروساز اروپایی منتظر است تا پیش از ارسال مجدد محمولههای اسکیدی به ایران تحریمها لغو شود یا شرایط سیاسی تغییر کند اما این شرکت اطلاع دقیقی از زمان وقوع آن ندارد.
وی افزود: تولید خودروهای رنو در ایران هنگامیکه ارسال محمولههای قطعات این شرکت به ایران در هفتههای آینده متوقف شود، کاهش خواهد یافت. زیرساختهای تولیدی این شرکت در ایران برای مدت نامعلومی باقی خواهند ماند.
محمولههای قطعات رنو به ایران در نیمه نخست امسال 48 درصد کاهش یافته و به 28.082 قطعه رسیده است.
رنو دومین شرکت بزرگ خودروسازی فرانسوی پس از شرکت پژو سیتروئن است که فعالیتهایش در ایران را متوقف کرده است. پژو سیتروئن اوایل سال گذشته میلادی فعالیت های خود در ایران را متوقف کرد.
به گزارش فارس به نقل از آتونیوز یوروپ، شرکت خودروسازی رنو خواستار بازگشت به بازار کلیدی و مهم ایران است.
بر اساس این گزارش، این شرکت فرانسوی تمایل دارد تا به محض برطرف شدن مسائل سیاسی به بازار ایران بازگردد.
شرکت خودروسازی رنو مجبور شد تا محمولههای خود به ایران را از ابتدای جولای با تحریمهای آمریکا علیه این کشور متوقف کند.
رنو یکی از آخرین شرکتهای بزرگ خودروساز اروپا بود که هنوز به فعالیت خود در ایران ادامه میداد و خروج از بازار این کشور به این خودروساز خسارت وارد کرد.
این شرکت در 26 جولای مجبور شد تا به علت تحریمها به طور کامل فعالیتهای خود در ایران را متوقف کند و این امر 512 میلیون یورو برای این شرکت در دومین سهماه کارکردهای سالانه آن هزینه دربر داشت.
رنو در سال گذشته 100 هزار و 783 دستگاه خودرو در ایران فروخته است و ایران هشتمین بازار جهانی این شرکت از نظر فروش محسوب میشود. ایتالیا پس از ایران در رتبه نهم و اسپانیا در رتبه دهم فروش خودرو این شرکت قرار دارند. رنو سال گذشته 96.144 دستگاه خودرو در ایتالیا و 83.366 دستگاه خودرو در اسپانیا فروخته است.
خودروسازی رنو 10 درصد از سهم باز خودروی ایران را به خود اختصاص داده است.
ایران خودروهای لوگان و مگان را با همکاری خودروسازهای ایرانی ایرانخودرو و پارسخودرو در ایران تولید کرده است.
سخنگوی رنو در اینباره گفت: این خودروساز اروپایی منتظر است تا پیش از ارسال مجدد محمولههای اسکیدی به ایران تحریمها لغو شود یا شرایط سیاسی تغییر کند اما این شرکت اطلاع دقیقی از زمان وقوع آن ندارد.
وی افزود: تولید خودروهای رنو در ایران هنگامیکه ارسال محمولههای قطعات این شرکت به ایران در هفتههای آینده متوقف شود، کاهش خواهد یافت. زیرساختهای تولیدی این شرکت در ایران برای مدت نامعلومی باقی خواهند ماند.
محمولههای قطعات رنو به ایران در نیمه نخست امسال 48 درصد کاهش یافته و به 28.082 قطعه رسیده است.
رنو دومین شرکت بزرگ خودروسازی فرانسوی پس از شرکت پژو سیتروئن است که فعالیتهایش در ایران را متوقف کرده است. پژو سیتروئن اوایل سال گذشته میلادی فعالیت های خود در ایران را متوقف کرد.