کد خبر: ۵۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۷

وزیر دادگستری: واگذاري پرسپوليس و استقلال به روش مشارکتي

 وزیر دادگستری گفت: روش مشارکتی، بهترین شیوه برای واگذاری دو باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال است .

به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی پورمحمدی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: واگذاری این دو باشگاه به فعالان ورزشی و پیشکسوتان از طریق سهام و یا با مشارکت بنگاه های موفق اقتصادی راهکار پیشنهادی در این زمینه است.
 
وی با بیان اینکه وزارت دادگستری به همراه وزرای ورزش و جوانان و اقتصاد و امور دارایی پیگیر نحوه واگذاری و قیمت گذاری دو باشگاه استقلال و پیروزی است ،‌ گفت: مجموعه ای از مشارکت می تواند به گونه ای کار را پیش ببرد که این دو تیم برجسته پایتخت بتوانند با کمترین حاشیه به حیات خود ادامه دهند.

پورمحمدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پیروزی به بخش خصوصی اقدامی کرده اید یا نه؟ افزود: بر اساس قانون همه شرکت ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند اما در خصوص دو باشگاه پیروزی و استقلال به خاطر پیامدهای اجتماعی که دارد این کار صورت نگرفت.

وزیر دادگستری در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای برخورد با فساد مالی ، اخلاقی و جعل اسناد رسمی در فوتبال دارید؟ گفت: بحث فساد در فدراسیون ها و باشگاهها از گذشته ها مطرح بوده است و ما در سازمان بازرسی کل کشور که بودیم در زمینه جعل مدرک در بیشتر فدراسیون ها مشاهداتی داشتیم.

پورمحمدی گفت: قبول دارم که حوزه ورزش باید حوزه سلامت، طهارت و ارتقای فرهنگی عمومی باشد و ارزش ورزش به ترویج جوانمردی و پاکی و سلامت اخلاقی است.
 
وی افزود: شرایط بدی است و ما این معضلات را قبول داریم، اما حوزه ورزش گسترده است و اختیار ورزش دست دولت نیست، چرا که فدراسیون ها انتخابی هستند.