کد خبر: ۵۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۰

خسارت چند میلیاردی سیل در فیروزکوه

فرماندار شهرستان فیروزکوه از وارد آمدن 55 میلیارد ریال خسارت ناشی از سیل هفته گذشته به دهستان حبله رود از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

ˈابوالقاسم مهریˈ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: این مقدار خسارت ناشی از جاری شدن سیل در هفته گذشته به بخش کشاورزی، ابنیه، باغات، مناطق مسکونی و مراتع روستاهای ˈدهگردانˈ، کبوتر درهˈ، ˈعروس پرانˈ و بخشی از روستای ˈمزدارانˈ در دهستان حبله رود از توابع فیروزکوه وارد شد.

وی گفت: بیشترین خسارت در روستای دهگردان و منطقه ˈ مزرعه صحرا ˈ که منطقه ای کشاورزی و باغی به وسعت 100 هکتار است وارد شد و پس از آن بیشترین آسیب ها به روستای کبوتر دره وارد آمد.

مهری با قدردانی از تلاش عوامل راهداری در بازگشایی محورهای روستایی و کمک به بازگشایی جاده های بین مزارع، تصریح کرد: سیل در منطقه همچنین به راه های روستایی 1.15 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

وی افزود: مجموع خسارت های وارده به ابنیه، طرح های هادی روستایی و معابر روستایی سه میلیارد ریال و خسارت وارده به منابع طبیعی 25 میلیارد ریال تخمین زده شده است.

فرماندار فیروزکوه خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم برای تامین اعتبار خسارت ناشی از جاری شدن سیل از محل اعتبارات خشکسالی و مدیریت بحران استان در حال انجام است.