کد خبر: ۵۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۳

اینترپل: کشف «کارخانه بچه‌سازی» در تایلند

پلیس تایلند از آغاز جستجوهای بین‌المللی برای یافتن تاجر جوانی خبر داد که صاحب یک «کارخانه بچه‌سازی» است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ماموران پلیس تایلند، این تاجر 24 ساله ژاپنی با سوءاستفاده از زنان نیازمند و از طریق لقاح مصنوعی، صاحب 16 فرزند شده و قصد داشته تعداد آنان را افزایش دهد.

«میتسوتوکی شیگتا»، این تاجر ژاپنی پس از آنکه 9 کودک در این کارخانه تولید بچه در بانکوک کشف شدند، تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار گرفته است.

پلیس تایلند در بازرسی که از محل انجام داد 9 نوزاد را به همراه 9 زن که در ازای دریافت پول، مسئولیت مراقبت از این کودکان را برعهده داشتند، پیدا کردند. بنابراین گزارش شیگتا پدر هفت نوزاد دیگر هم هست.

«آپیچارت سوریبونیا» از مدیران اینترپل در تایلند گفت: در تلاش هستیم تا مشخص شود این تاجر جوان کیست و چرا اقدام به این کار کرده است. همچنین از دفاتر پلیس بین‌الملل در ژاپن، کامبوج، هنگ کنگ و هند درخواست شده تا در مورد سابقه این مرد اطلاعاتی جمع آوری کنند.

مسئول پرونده رسیدگی به جرائم این مرد ژاپنی نیز گفت: دو انگیزه قاچاق انسان و سوء استفاده از کودکان متوجه متهم است. همچنین شیگتا از سال 2010 میلادی 41 سفر به تایلند داشته و در یکی از سفرهایش به کامبوج چهار فرزندش را با خود همراه داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، این مرد 11 زن تایلندی را برای فرزندآوری استخدام کرده بود و قصد داشته هر سال صاحب 10 تا 15 فرزند شود و این کار را تا زمانی که فوت می‌کند ادامه دهد.

کارخانه‌های بچه‌سازی مکان‌هایی هستند که زنان برای باردار شدن و فروش فرزندانشان تشویق شده یا به اجبار تن به این کار می‌دهند. همچنین برخی زنان فقیر برای کسب درآمد داوطلبانه این چنین فرزندآوری می‌کنند. در مواردی نیز این نوزادان و کودکان برای فرزندخواندگی یا کار در مزارع و کارخانه‌ها فروخته می‌شوند.