کد خبر: ۵۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۳

وجود 1.5 میلیون افغان فاقد کارت اقامت در ایران

 رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده (حامی) گفت: براساس آمارها یک میلیون و 500 هزار نفر از مردم افغانستان که فاقد مهارت و کارت اقامت می باشند در حال حاضر در ایران هستند.
 
به گزارش ایرنا، «فاطمه اشرفی» روز سه شنبه در اولین نشست بین المللی بررسی جنبه های اخلاقی ارایه خدمات سلامت به پناهندگان افغان در ایران در برج میلاد افزود: همچنین آمار رسمی پناهندگان افغان در کشور ایران 950 هزار نفر است که این افراد دارای کارت اقامت هستند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ردیف یکی از بزرگترین کشورهای پناهنده به شمار می رود اظهار داشت: ما امروز با نسل های دوم و سوم پناهندگان افغان روبه رو هستیم و این نسل در قالب مسایل آموزشی، اجتماعی و فرهنگی ما ادغام شده است که می بایست تمهیدات مختلفی برای آنها لحاظ کنیم و نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم.
 
اشرفی افزود: بحث سلامت پناهندگان نیز به عنوان یک مساله انسانی و اخلاقی است که نادیده گرفتن مسایل و مشکلات سلامت پناهندگان افغان سلامت ملی ما را دچار چالش و نگرانی می کند.
 
وی برگزاری این نشست بین المللی را فضای مناسبی برای طرح دغدغه ها و نگرانی های مختلف از جمله بحث مشکلات پناهندگان است که متاسفانه همواره در اولویت اول نبوده است چرا که این قضیه می تواند در آینده ای نزدیک ما را دچار چالش های جدی کند.
 
رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده (حامی) گفت: امیدواریم با ارایه نقطه نظرات در خصوص مشکلات پناهندگان افغان در ایران در این نشست بتوانیم ایران را به عنوان یکی از بزرگترین کشورهایی که به این حجم بزرگ انسان ها خدمات ارایه می دهد قرار دهیم، خدماتی که شاید در کمتر کشوری از دنیا که درگیر مهاجران و پناهندگان هستند با این نظم و ترتیب وجود داشته باشد.
 
اشرفی افزود: ما در حد توان تکلیف انسانی خودمان و وظایف اعتقادی مان را به پناهندگان افغان به خوبی ایفا می کنیم.
 
اولین نشست بین المللی بررسی جنبه های اخلاقی ارایه خدمات سلامت به پناهندگان افغان در ایران به مدت یک روز با حضور جمعی از مسوولان وزارت بهداشت، سازمان ملل متحد و با همت سازمان نظام پزشکی در محل برج میلاد در حال برگزاری است.