کد خبر: ۵۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۰

واکنش ضرغامی به سخنان روحانی: همکاری رسانه ملی و دولت گسترده و اثربخش است

ایسنا نوشت: سیدعزت‌الله ضرغامی گفت: رسانه ملی از همه ظرفیت‌های خود برای موفقیت دولت و تحقق وعده‌های داده شده، استفاده خواهد کرد.

سی‌وهشتمین نشست افق رسانه با حضور برنامه‌سازان و مدیران صداوسیما با موضوع «آگاهی» در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

در این نشست رییس سازمان صداوسیما با اشاره به دیدگاه‌های متفکران جهانی و اندیشمندان اسلامی، ‌اطلاع‌رسانی، دانش‌افزایی، بصیرت‌آفرینی و اقناع مخاطب را چهار سطح آگاهی خواند و گفت: هدف ما تعمیق آگاهی در جامعه است.

رییس سازمان صداوسیما افزود: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، تسهیل حضور نخبگان برای طرح دیدگاه‌های متفاوت در رسانه و تشویق خواص در جهت ایفای نقش مرجعیت در جامعه، از راهکارهای رسانه‌ای آگاهی بخشی در خواص و نخبگان است.

ضرغامی گفت: ایجاد انگیزه و علاقه برای تفکر، ‌افزایش سواد رسانه‌ای و تحلیل اخبار، آموزش چگونگی انتخاب محتوا، توجه به ابعاد مختلف جنگ نرم، آموزش عمومی حقوق شهروندی و هوشیارسازی مخاطبان برای تامین منافع و مصالح فردی و جمعی از راهکارهای رسانه ای آگاهی بخشی به عموم است.

رییس سازمان صداوسیما، نقش صدا و سیما در آگاهی بخشی درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی را مهم خواند و افزود: در حوادث غزه تصاویری از جنایات رژیم صهیونیستی از شبکه‌های العالم‌، پرس‌تی‌وی و هیسپان‌تی‌وی پخش شد که انحصار رسانه‌ای غربی‌ها را شکست و آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرد.

ضرغامی با اشاره به سرمایه‌گذاری وسیع استکبار جهانی و امپراطوری رسانه‌ای گفت:‌ پدیده جدید ضد آگاهی، از طریق بمباران اطلاعاتی، در اختیار جاهلیت مدرن قرار گرفته است.

رییس سازمان صداوسیما همکاری رسانه ملی و دولت را گسترده و اثربخش خواند و افزود: موفقیت دولت، ‌موفقیت نظام است و رسانه ملی همان‌گونه که در انتخابات ریاست جمهوری حداکثر تلاش خود را برای برگزاری انتخابات پر شکوه و دشمن‌شکن به کار گرفت، با همه ظرفیت خود برای موفقیت دولت و تحقق وعده‌های داده شده استفاده خواهد کرد.