کد خبر: ۵۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۹

ورود پیکر های ۲۹ شهید دفاع مقدس به کشور

پیکرهای مطهر ۲۹ شهید دوران دفاع مقدس از مرز پیرانشهر وارد کشورمان شد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر ، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در بدو ورود پیکر شهدا از شمال عراق به کشورمان گفت : پیکر این شهدا در سه ماه اخیر در مناطق عملیاتی ماووت، دربندی خان و حاج عمران عراق بدست گروه تحقیق و تفحص کشورمان کشف شده اند.

سردار باقر زاده افزود:‌ این شهدای گرانقدر در عملیات مختلف در دوران دفاع مقدس همچون والفجر 3 ، کربلای 2 و 7 ، بیت المقدس 4 و نصر 4 به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

وی با بیان اینکه هویت تعدادی از این شهدا شناسایی شده است گفت : برای تکمیل اطلاعات انها و همچنین شناسایی سایر شهدا پیکر مطهر این عزیزان به تهران منتقل خواهد شد.

سردار باقر زاده با بیان اینکه همزمان در جنوب عراق هم مشغول تحقیق و تفحص هستیم افزود :اگر دولت کویت بخواهد اماده ایم 600 مفقودی انها را در هم در جنوب عراق ردیابی و تفحص کنیم.


پیکر مطهر شهدای دوران دفاع مقدس پس از برگزاری مراسم باشکوه در یادمان شهدای تمرچین پیرانشهر و بعد از بدرقه با حضور مردم پیرانشهر و نقده عصر امروز با استقبال مردم ارومیه وارد این شهر خواهد شد.

سرهنگ وحیدی معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای اذربایجان غربی گفت : امشب با حضور پیکر شهدا مراسم معنوی شبی با شهدا در مزار شهدای گمنام پارک جنگلی ارومیه برگزار خواهد شد.