کد خبر: ۵۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۷

میوه ارزان و تخم‌مرغ گران شد

در آخرین هفته مردادماه، قیمت تخم‌مرغ با 13.7 درصد بیشترین افزایش و میوه‌های تازه با 15.9 درصد بیشترین کاهش را نسبت به هفته مشابه سال قبل داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنابر اعلام بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 31 مرداد‌ سال جاری، قیمت لبنیات، برنج، حبوبات، چای و روغن نباتی ثابت ماند و قیمت تخم‌مرغ نسبت به هفته قبل از آن 0.3 درصد، میوه‌های تازه 0.3 درصد، سبزی‌های تازه 2.8 درصد گران و قیمت گوشت مرغ 2.1 درصد و قند و شکر نیز 0.2 درصد ارزان شده است.

لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته مورد بررسی در گروه لبنیات، قیمت تمامی اقلام نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. این در حالی است که هر شانه تخم‌مرغ بین 8300 تا 10 هزارتومان فروش رفت.

برنج و حبوبات

در این هفته در گروه برنج نیز قیمت برنج داخلی درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوبات هم بهای تمامی اقلام بدون تغییر ماند.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

بانک مرکزی اعلام کرد که در هفته گذشته در میادین زیرنظر شهرداری انجیر عرضه کمی داشت اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند به نرخ مصوب سازمان میوه و تره‌بار عرضه شد.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در گروه میوه‌های تازه، قیمت سیب گلاب 0.1 درصد، انگور 1.5 درصد، خربزه 0.4 درصد و هندوانه 12.7 درصد کاهش یافت اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.8 تا 22.7 درصد افزایش داشته است.

در عین حال در گروه سبزی‌ها نیز قیمت سیب‌زمینی ثابت ماند. لوبیا سبز 3.2 درصد و سبزی‌های برگی 1.8 درصد کاهش قیمت داشتند.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند 0.5 درصد و گوشت تازه گاو و گوساله 0.2 درصد افزایش اما قیمت گوشت مرغ 2.1 درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در آخرین هفته مرداد‌ماه بهای قند و روغن نباتی جامد هر یک 0.1 درصد و شکر 0.3 کاهش یافت و قیمت چای خارجی و روغن نباتی بدون تغییر بود.