کد خبر: ۵۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۹

افزایش قیمت بلیت قطار از مهرماه

مدیرعامل شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه قیمت بلیت قطار از مهر ماه افزایش می‌یابد، گفت: تا پایان سال 100 واگن مسافری جدید و 2 هزار واگن باری به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پورسیدآقایی امروز در نشستی خبری در پاسخ به پرسش مهر در خصوص افزایش ناوگان مسافری و باری تا پایان سال اظهار داشت: تاکنون 4 قطار مسافری را به دلیل قدمت واگن ها از خط خارج کردیم و برنامه داریم که تا پایان سال 100 واگن مسافری جدید بازسازی شده به ناوگان مسافری اضافه شود.

وی افزود: در بخش باری امیدواریم که تا پایان سال 2 هزار واگن باری جدید خریداری شود، البته ممکن است تمام اینها تا پایان سال وارد شبکه نشوند.

مدیرعامل شرکت راه آهن در پاسخ به پرسش دیگر مهر در خصوص برقی کردن خطوط راه آهن گفت: به جز برقی کردن قطار تهران مشهد که تا پایان سال آغاز می‌شود، برقی کردن مسیر گرمسار-گرگان هم در دستور کار ما قرار دارد که در این خصوص در حال مذاکره با کشور روسیه هستیم.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه قیمت بلیت قطار مسافربری تا پایان سفرهای تابستانی افزایش نمی‌یابد، گفت: از آذرماه سال 92 افزایش قیمتی در بخش مسافربری نداشتیم اما از اول مهرماه افزایش قیمت به صورت قطار به قطار خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خصوصی نباید متضرر شوند، افزود: بخش مسافری سود زیادی ندارد، بنابراین باید با ایجاد مشوق انگیزه آنها را افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وظیفه اساسی ما توسعه زیربناهای ریلی در کشور است، ادامه داد: سیاست‌گذاری و ارائه مجوزهای لازم به بخش خصوصی در بار و مسافر از دیگر وظایف شرکت راه آهن است.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی را جذب صنعت حمل و نقل کنیم، بیان کرد: وظیفه دیگر ما نظارت بر عملکرد بخش خصوصی و دفاع از حقوق مسافران است.

مدیرعامل شرکت راه آهن در خصوص توسعه فعالیت های ترانزیتی در بخش بین الملل گفت: در این حوزه درگیر سیاستگذاری هستیم و ارائه مشوق ها در این بخش از وظایف شرکت راه آهن است.

مدیرعامل شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه در بخش زیربنایی امسال به راه آهن دو هزار میلیارد تومان اعتبار داده شده است، تصریح کرد: با این بودجه، کارهای زیادی را از جمله دو خطه کردن گلوگاه های راه آهن برنامه‌ریزی کردیم تا بدین وسیله علاوه بر کوتاه شدن زمان سیر قطارهای مسافری خدمات دهی به واگن‌های باری هم افزایش پیدا کند.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه دو خطه کردن مسیرهای ریلی اولویت ما است، گفت: امسال در مسیر بافق به اصفهان و اردکان-چادرملو دو خطه کردن مسیر را آغاز می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در خط مسافربری هم دو خطه کردن اهواز-بندرامام خمینی (ره) شروع شده که در حال حاضر زیرسازی 40 کیلومتر از مسیر انجام شده است.

وی با اشاره به چهار خطه کردن مسیر ریلی تهران-کرج که بخش مهمی از آن برای قطارهای بین شهری استفاده می‌شود، بیان کرد: دو خط جداگانه برای تهران-کرج تامین می‌شود، زیرا ظرفیت متروی کرج اشباع شده است، بنابراین راه اندازی قطار حومه ای کمک زیادی می کند تا حمل و نقل خوبی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه دو خطه کردن مسیر کرج- قزوین را هم در برنامه داریم، افزود: پس از اینکه مسیر میانه تا تبریز راه اندازی شود و مسیر قزوین-رشت هم به افتتاح برسد، گلوگاه‌های زیادی را خواهیم داشت که همه اینها هم به قزوین برای رسیدن به تهران ختم می شود، بنابراین پیش بینی می کنیم که دو خطه کردن تهران-قزوین این ترافیک را پوشش دهد.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه تجهیز سیستم های علائم ارتباطات در بخش هایی از شبکه، گفت: در شرکت راه‌آهن سیستم کنترل اتوماتیک قطار را که به کنترل لحظه ای سرعت قطار کمک می کند، راه اندازی می کنیم که این اقدام سهم زیادی را در ایمن بخش مسافری دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با شاره به اینکه در مسیر تهران- مشهد تا پایان تابستان این سیستم اتوماتیک راه‌اندازی می شود، گفت: از دو هفته پیش به صورت آزمایشی راه اندازی شده است اما از اول مهر ماه عملیاتی می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه در مسیر جنوب از قم تا اهواز کل علائم را تغییر می دهیم، افزود: این مسیر اولین مسیر راه آهن سراسری است که از بندر گز تا بندر امام خمینی(ره) فعلی کشیده شده است، بنابراین در این مسیر هم نیاز به بازسازی و نصب کنترل سرعت اتوماتیک قطار هستیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه در خطوط راه آهنی عملیات بازسازی و تجهیز علائم شروع می‌شود، گفت: پس از اجرای نصب کنترل اتوماتیک سرعت قطار و دو خطه کردن تراک بندی، یعنی امکان حرکت قطارها پشت سر هم به اجرا می رسد که باعث افزایش ظرفیت خواهد شد.