کد خبر: ۵۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۲۷

اوباما: ما صبرمان زیاد است/از میان بردن داعش آسان و سریع نخواهد بود

اوباما که پیشتر فرمان حمله به مواضع داعش در شمال عراق را صادر کرده بود گفت هر اقدام ضروری برای مجازات کسانی که آمریکایی ها را اذیت می کنند، انجام خواهد داد.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه 26 آگوست متعهد به مجازات شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش شد که اقدام به کشتن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی کردند. او افزود که نابودی این گروه تندرو در عراق و سوریه، آسان نیست.

به گزارش «تیک»، هنگامی که اوباما در حال سخنرانی بود، ایالات متحده پهپادهای تجسسی خود را بر فراز سوریه به پرواز در آورده بود. این اقدام در پی مطرح شدن احتمال انجام حملاتی هوایی علیه مواضع داعش در سوریه توسط هواپیماهای آمریکایی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوباما که در کنفرانس کهنه سربازان آمریکایی در چارلوت در کارولینای شمالی سخنرانی می کرد، اظهار داشت: «آمریکا فراموش نمی کند.. صبرمان زیاد است.. عدالت اجرا خواهد شد.»

اوباما که پیشتر فرمان حمله به مواضع داعش در شمال عراق را صادر کرده بود گفت هر اقدام ضروری برای مجازات کسانی که آمریکایی ها را اذیت می کنند، انجام خواهد داد.

او افزود: «ریشه کن کردن سرطانی همچون دولت اسلامی، آسان و سریع نخواهد بود.»

چنانچه آمریکا اقدام به حمله هوایی علیه مواضع داعش در سوریه کند، بخشی دیگر به جنگ های داخلی سوریه افزوده می شود که اوباما تا کنون در برابر ورود به آن مقاومت کرده است.

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه گفته است که هرگونه حمله هوایی به مواضع داعش در این کشور، باید با دولت سوریه هماهنگ شود.
در پاسخ به این سخنان، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت که هیچ نیتی برای هماهنگی با دولت سوریه بر سر چگونگی مقابله با گروه داعش وجود ندارد.

او افزود: «برپایه سیاست آمریکا، نظام بشار اسد را رهبری برای سوریه نمی دانیم. هیچ نیتی برای تغییر این سیاست یا هماهنگی با نظام اسد نداریم.»