کد خبر: ۵۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۱

مظفری:از گودرزی انتظار معجزه نداشته باشیم

استاد بازنشسته دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت معلم معتقد است که دیدگاه اصلی وزیر ورزش باید سیاستگذاری کلان در امر ورزش باشد، نه پرداختن به مشکلات فدراسیون‌ها و تیم‌های ورزشی.

دکتر میر احمد مظفری در گفت و گو با خبرنگار علم ورزش ایسنا، ضمن تبریک هفته‌ "دولت" به تمام مسئولان وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: من جز کسانی بودم که همواره طی سالیان زیادی تلاش می‌کردم. در راس ورزش فردی قرار بگیرد که متخصص و دلسوز این رشته باشد و زمانی که چنین کار بزرگی اتفاق افتاد، بسیار خوشحال شدم و امیدوار بودم. پس از این بدنه ورزش به سمت تخصصی شدن و علمی پیش برود، هر چند اعتقاد دارم تعهدی پست وزارتخانه با این همه حجم مشکلات کار سختی است و نباید انتظار رخ دادن معجزه از سوی دکتر گودرزی بود، اما توقع داشتیم حداقل شاهد اجرایی شدن رئوس برنامه‌های پیش‌بینی شده وی قبل از تصدی این پست باشییم.

وی افزود: دکتر گودرزی از زمانی که به عنوان وزیر ورزش و جوانان منصوب شد، تمام تاکیدات و فعالیت‌های خود را به بخش قهرمانی، فوتبال، لیگ برتر و باشگاه‌ها معطوف کرد و مسائل دیگر کمتر مورد توجه وی بوده است. ما چقدر به ورزش قهرمانی باید بها دهیم و سایر مسائل را تحت شعاع آن قرار دهیم. در حال حاضر 35 سال از انقلاب سپری شده و موضوع فوتبال و واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش‌های خصوصی از دغدغه‌های اصلی سازمان تربیت بدنی و هم اکنون وزارت ورزش و جوانان است. حال این که وزیر ورزش نباید وقت خود را صرف کارهای نظارتی و دخالت در کار این دو باشگاه کند. ورود به کار باشگاه‌ها، تیم‌ها و فدراسیون‌ها کار وزیر ورزش نیست.

وی به تشکیل شورای راهبردی توسط این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: ازشورایی که از حضور متخصصان و دکترای تربیت بدنی تشکیل شده بود خبری نیست و معلوم نیست چقدر اهداف این شورا در جهت تقویت طرح جامع ورزش است، طرحی که سالیان زیادی توسط دکتر قراخانلو و سایر متخصصان و با صرف هزینه هنگفتی تدوین و امروز در حال خاک خوردن است.

مظفری اضافه کرد: دغدغه‌ ورزش ما در حال حاضر تنها مشخص شدن تکلیف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیست، بلکه ورزش ما از نداشتن یک برنامه استراتژیک و بلند مدت رنج می‌برد که هنوز هم این مساله عملیاتی نشده است.

این استاد بازنشسته تربیت بدنی خاطر نشان کرد: وزارت ورزش و جوانان باید از هم اکنون تکلیف فدراسیون‌ها را مشخص کنند که متولی نتایج آنها در بازی‌های آسیایی اینچئون وزارتخانه است یا کمیته ملی المپیک و این بلاتکلیفی است که فدراسیون‌ها در برهه کنونی گرفتار آن هستند و دقیقا نمی‌دانند باید در این خصوص جوابگوی چه نهادی باشند.

وی یکی از اقدامات موثر و خوب وزارت ورزش و جوانان را تشکیل معاونت ورزش بانوان عنوان کرد و گفت: با توجه به عقب ماندگی‌های زیادی که در ورزش بانوان وجود دارد، تشکیل این معاونت در صحبت ترویج ورزش بانوان به نفع آنهاست.

استاد بازنشسته دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت معلم خاطر نشان کرد: آیا ورزش حرفه‌ای یعنی عقد قرارداد با یک فوتبالیست به مبلغ دو میلیارد تومان؟ این مساله کدام بخش از آیین‌نامه فوتبال حرفه‌ای بیان شده در حالی که به یک کشتی‌گیر که قهرمان آسیا، المپیک و جهان است ، هیچ بهایی داده نمی‌شود، آیا این عدالت است؟

وی در پایان با اشاره به سنتی بودن و غیر استاندارد بودن اکثر اماکن و تجهیزات ورزشی، خاطر نشان کرد: به دلیل قدیمی و غیر استاندارد بودن ساخت و ساز اماکن و تجهیزات ورزشی ، سال‌هاست که برای استاندارد سازی اماکن ورزشی طرح خاصی ارائه نشده و ساخت و سازهای قدیمی و غیر استاندارد هم‌چنان تکرار می‌شود. بنابراین با توجه به تخصصی شدن بدنه ورزش این انتظار وجود دارد که شاهد استاندارد سازی اماکن و تجهیزات ورزشی باشیم که متاسفانه تاکنون این مساله رخ نداده است.