کد خبر: ۵۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۱

نماینده ولی فقیه در سپاه : سکوت خواص جامعه در برابر فتنه اشتباهی بزرگ بود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداراران گفت: خواص بیشترین تاثیر را در انحراف انقلاب‌ها دارند.

به گزارش  خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام علی سعیدی در اختتامیه اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در مشهد اظهار کرد: انقلاب ما سومین انقلاب توحیدی تاریخ است که متاسفانه اشتباهات عصر علوی در این انقلاب نیز تکرار شد.

وی با بیان این‌که در این اشتباهات چهار عامل انحراف اثرگذار بوده‌ است، گفت: عوامل انحراف، مردم، ‌خواص، بستگان و آقازاده‌ها هستند که بیشترین تاثیر را خواص در انقلاب‌های توحیدی داشته‌اند، اما به رغم همه توصیه‌ها گرفتار دام‌ها و موجب انحراف انقلاب شدند.

سعیدی اظهار کرد: در قیاس عصر ما با عصر نبوی می‌توان گفت برخلاف آن که بعد از رحلت پیامبر(ص) اکثر خواص در برابر فرمان ایشان ایستادند در ایران پس از رحلت امام(ره) اکثر خواص در کنار رهبری ایستادند و برخلاف مردم زمان پیامبر(ص) که از شریعت دور شدند مردم ایران پس از رحلت امام(ره) پای رهبری و فرامینش محکم ایستادند.

وی به تفاوت بر عملکرد خواص در عصر پیامبر با عصر علوی و همین رفتار توسط خواص جامعه ما پس از رحلت امام(ره) اشاره کرد و گفت: عده‌ای در کشور ما برخی از اصول ولایت فقیه را قبول ندارند، عده‌ای در محور رهبری عمل کرده و عده‌ای دیگر فقط نظاره‌گر هستند، در این میان طبق فرایش مقام معظم رهبری استحکام درونی راه نجات درونی است.

وی گفت: مطلق نگری نسبت به صحابه و همراهان نیز از دیگر بلاهایی بود که بر سر اسلام آورده شد، هر کسی که نفس پیامبر به او خورده بود را صحابه می‌دانستند و گمان می‌کردند که هیچ گناهی حصار مصونیت از گناه صحابه را نمی‌شکند که این امر در عصر حاضر برای کسانی که در کنار امام بودند تکرار شد.

سعیدی تاکید کرد: سکوت خواص جامعه ما در برابر عوامل فتنه مانند سکوت خواص پس از رحلت پیامبر(ص) بود و عدم توجه به عوامل پشت صحنه از دیگر اشتباهاتی بود که باعث بروز فتنه در ایران شد.