کد خبر: ۵۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۰

کشته شدن 15 تروریست استرالیایی در منطقه

رییس سازمان اطلاعات استرالیا امروز (چهارشنبه)‌اعلام کرد 15 استرالیایی شامل 2 بمب‌گذار انتحاری در جریان جنگ در سوریه و عراق کشته شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید ایروین رییس سازمان اطلاعات استرالیا همچنین نسبت به افزایش تهدیدهای مربوط به جاسوسی و مداخله خارجی که از درگیری‌های سوریه و عراق ناشی می‌شوند، هشدار داد.

کانبرا نسبت به پیوستن استرالیایی ها به گروه های تروریستی افراطگرا نظیر داعش هشدار داده است.

دیوید ایروین خاطر نشان ساخت: کشیده شدن پای شبه‌نظامیان خارجی به سوریه و عراق مساله مهمی است و تعداد استرالیایی‌ها در این درگیری‌ها بیشتر از تعداد آنها در درگیری‌های قبلی افراطگران است.

وی خاطر نشان ساخت: سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا معتقد است تعداد شهروندان استرالیایی که تهدید بالقوه امنیتی ایجاد می کنند در نتیجه درگیری‌های عراق و سوریه افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

رئیس سازمان اطلاعات استرالیا تاکید کرد: این سازمان اعتقاد دارد حدود 60 استرالیایی یا بیشتر وجود دارند که در قالب دو شاخه افراطگرای اصلی وابسته به القاعده یعنی جبهه النصره و گروه داعش در عراق و سوریه مشغول جنگیدن هستند.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: ما معتقدیم 15 استرالیایی تا کنون در درگیری های فعلی کشته شده اند که شامل دو بمبگذار انتحاری که دو استرالیایی جوان بوده اند می‌شوند.

وی تاکید کرد: تعداد 100 نفر دیگر در استرالیا فعالانه مشغول حمایت از این گروه های افراط گرا از طریق جذب شبه‌نظامیان بیشتر به آنها، پیدا کردن داوطلبان حمله انتحاری و اعطای پول و تجهیزات هستند.

ایروین عنوان ساخت: سازمانهای اطلاعاتی نگران بازگشت این افراد به کشور به دلیل آنکه در درگیری‌های خارجی شرکت کرده و به طور بالقوه متعهد به خشونت بوده و در کار با سلاح و ساخت بمب آموزش دیده‌اند هستند.

همچنین تونی آبوت، نخست وزیر استرالیا نیز امروز به پارلمان این کشور گفت که واحدهای ضدتروریسم در فرودگاه‌های بین المللی سیدنی و ملبورن تشکیل شده اند و تا کنون یک نفر را نیز دستگیر کرده‌اند.