کد خبر: ۵۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۲

وزیر ارتباطات: تقویت شبکه های اجتماعی بومی را مدنظر داریم

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست اصلی دولت و این وزارتخانه تقویت شبکه های اجتماعی بومی به ویژه در سطح دانشگاه ها، مراکز علمی و فرهنگی با ورود اپراتور نسل سوم (رایتل) است.

محمود واعظی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج با اشاره به لزوم پیوست های فرهنگی در ارایه خدمات نسل سوم و نیز شبکه های اجتماعی، افزود: هر آنچه که در شورای عالی فضای مجازی به عنوان پیوست فرهنگی به تصویب می رسد اپراتورها نیز موظف به اجرای آن هستند.

وی برخی اظهار نظرها در زمینه پیوست فرهنگی قبل از شروع فعالیت نسل سوم اپراتوردر ایران را یادآور شد و افزود: سرویس دهی و ارایه خدمات آی تی در کشور یک کار اجرایی و در حوزه اختیارات دولت است.

واعظی ابراز داشت:ضمن اینکه این پیوست فرهنگی به عنوان یک سند راهبردی در دولت و وزارت ارتباطات تدوین شده و آماده ابلاغ و اجرا از سوی همه اپراتورها است.

واعظی به برخی مزایا و ظرفیت های نسل سوم تلفن همراه در ایران اشاره و بیان کرد: با استفاده و کمک این فناوری نوین دسترسی کاربران به تمام خدمات و سرویس های اینترنت با سرعتی بیش از 10 برابر GPRS برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ارایه خدمات رایتل نیز به صورت آزمایشی در برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشور آغاز شده است، افزود: نسل سوم شبکه تلفن همراه یا 3 جی روشی برای انتقال اطلاعات در تلفن های همراه و سیستم های بدون سیم می باشد.

واعظی افزود: 3 جی برخلاف جی اس ام نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات نیست بلکه امکان انتقال اطلاعات به صورت چند رسانه ای در این نسل ممکن خواهد بود.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موضوع فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی در کشور گفت: راهبرد اصلی دولت و شخص رییس جمهوری این است که هرگونه تصمیم گیری در مورد این شبکه ها باید در کمیسیون های مختلف شورای عالی فضای مجازی بررسی شود و سیاست گذاری های مناسب و نهایی با نظر اعضا در این زمینه انجام شود.