کد خبر: ۵۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۰

لاریجانی: اقدامات در حوزه درمان مثبت است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت یازدهم حرکتی که در زمینه بهداشت و سلامت مردم انجام می شود، حرکتی مثبت است.

به گزارش ایرنا، ˈعلی لاریجانیˈ روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز بهداشتی درمانی امام موسی کاظم(ع) شهر سلفچگان استان قم، افزود: ساخت مراکز بهداشتی درمانی در استان قم سنت حسنه ای است که از گذشته انجام می شد.

وی افزود: در گذشته نیز مراکز درمانی توسط خیرانی همچون مرحوم آیت الله گلپایگانی در قم ساخته شده است که در چند دهه خدمات زیادی را به مردم این استان ارایه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استان قم نیازمند سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان است و امیدواریم وزارت بهداشت قول های خود را در تکمیل بیمارستان های دیگر با جدیت پیگری کند.

وی با اشاره به ویژگی های استان قم و اینکه در مسیر عبور چند استان کشور قرار دارد، گفت: قم نیازمند خدمات بهداشتی ویژه است و توجه خاصی را در این زمینه نیاز دارد.

مرکز بهداشتی درمانی امام موسی کاظم(ع) شهر سلفچگان استان قم با زیربنای یکهزار و 200 متر مربع در دو طبقه احداث شده است که امروز به بهره برداری رسید.

این مرکز با هزینه دو میلیارد تومان که یک میلیارد و 300 میلیون تومان آن توسط خیران تامین شده است، ساخته شده و جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر را تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار می دهد.

بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان در مرکز کشور و در محدوده جغرافیایی استان قم قرار گرفته است، این بخش دارای یک نقطه شهری و چهل روستا می باشد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان یکی از مناطق ویژه کشور در این بخش قرار گرفته است.