کد خبر: ۵۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۴

ثبت روزانه شانزده حمله سايبري به بانک هاي مهم امريکايي

مهر/ در ماه هاي اخير، گزارشات متعددي مبني بر افزايش حملات سايبري به بانک هاي امريکايي تا جايي پيش رفته که FBI براي حل اين مشکل وارد عمل شده است.

در ماه هاي اخير، بانک هاي امريکايي با حملات سايبري متعددي مواجه شده اند که فعاليت روزانه آنها را مختل کرده است. بنا به گزارشات منتشر شده، پنج بانک امريکايي هدف اصلي حملات سايبري بوده اند که تنها نام دو بانک فاش شده است:بانک جي پي مورگان و وال استريت.

بانک هاي بزرگ امريکايي به طور روزانه شانزده حمله سايبري را ثبت کرده و به دليل اهميت موضوع پاي FBI و سرويس هاي امنيتي امريکا به اين قضيه باز شده تا بتوانند با تعريف دامنه هاي جديد يا ارتقاء امنيت سايت هاي بانکي مانع از حملات سايبري شوند.

گزارشات و تحقيقات از نقش احتمالي چين به دليل تيره شدن روابط ايالات متحده امريکا با اين کشورها در حملات سايبري خبر مي دهند. کارشناسان اينترنتي امريکا معتقدند: هکرهاي چيني جزو معدود هکرهايي هستند که با وجود سدهاي امنيتي باز هم مي توانند با سرعت بالايي به شرکت ها يا بانک ها حمله ور شده و از سدهاي امنيتي آنها عبور کنند. در روزهاي اخير، خبر انتشار حمله اي از هکرهاي چيني به موسسات بهداشتي و درماني امريکا که باعث لو رفتن اطلاعات و سوابق بيمه اي و پزشکي بيماران و همچنين کارت هاي اعتباري آنها شد، دردسرهاي زيادي را متوجه بيمارستان هاي امريکايي کرد.

مقامات امريکايي هدف حملات سايبري

اما مديران امنيتي بانک هاي امريکايي پس از بررسي حملات سايبري متوجه شدند که هکرها به سرقت داده ها و اطلاعات مشتريان مي پردازند به جاي اينکه پول يا اختلالات ديگري را متوجه شبکه هاي بانکي کنند.

کارشناسان امنيت شبکه معتقدند اين حملات را مي توان" حملاتي انتقام جويانه" ناميد زيرا با وجود اينکه هکرها مي توانستند کارهاي ديگري نيز انجام دهند اما تنها به سرقت اطلاعات پرداخته زيرا بانک هايي که انتخاب شده اند، بانک هايي هستند که معمولا مقامات تراز اول دولت امريکا و همچنين شخصيت هاي مهم سياسي در آنجا حساب دارند. افزايش حملات سايبري به امريکا را مي توان به علت تنش ميان واشنگتن با پکن دانست.