کد خبر: ۵۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۱

آيفون 6 با سيستم جديد پرداخت موبايل و پشتيباني از NFC عرضه خواهد شد

يکي از منابع نزديک به اپل گزارش کرده که آيفون ۶ از فناوري NFC پشتيباني مي‌کند و اپل يک سيستم پرداخت موبايل جديد را نيز بر پايه‌ي آن آماده کرده است. نکات جالب توجه ديگر در اين گزارش وجود شارژر بي‌سيم، بهبود عملکرد آنتن و صفحه نمايش بزرگ‌تر براي آيفون بعدي اپل است.

پشتيباني از NFC امکان راه‌اندازي سيستم پرداخت موبايل جديدي را براي اپل ميسر کرده است. حتي اپل مي‌تواند براي سيستم پرداخت موبايل خود با اپراتورهايي همچون ورايزون، تي‌موبايل يا AT&T مشارکت کند.

در اين گزارش آماده است که آيفون ۶ از سرعت بالاتري در انتقال اطلاعات پشتيباني مي‌کند. آيفون ۵ از شاخه ۴ LTE پشتيباني مي‌کرد که سرعت انتقال اطلاعات تا 150Mbps (مگابيت در ثانيه) را ميسر مي‌کرد، اما آيفون ۶ از شاخه ۶ LTE با حداکثر سرعت انتقال 300Mbps پشتيباني مي‌کند.

نکته جالب و کمي عجيب ديگر در باره آيفون ۶ مربوط به قابليت شارژ بي‌سيم که تا به حال در هيچ‌کدام از محصولات اپل بکار گرفته نشده است. از طرفي بدنه‌ي فلزي آيفون خود مانعي براي اضافه شدن قابليت شارژ بي‌سيم است. با اين حال در گزارش VentureBeat آمده که اپل از با اضافه کردن يک سطح زير پوسته دستگاه، اين مشکل را حل کرده و امکان انتقال انرژي بصورت القاء بي‌سيم را ميسر مي‌کند.

صفحه نمايش بزرگ‌تر در آيفون ۶ نيز در اين گزارش تاييد شده و سايز آن ۴.۷ اينچ اعلام شده است. همچنين گفته شده که اپل از يک صفحه‌ي محافظ ضد خش که مقاومت بيشتري نسبت به نسل‌هاي قبلي دارد استفاده کرده است. برخي بر اين باورند که اين صفحه‌ي ضد خش همان سافاير يا ياقوت کبود است.

رزولوشن صفحه نمايش آيفون بعدي نيز از ۶۴۰ در ۱۱۳۶ پيکسلِ نسل قبلي به ۹۶۰ در ۱۷۰۴ پيکسل در آيفون ۶ ارتقاء خواهد يافت. اين رزولوشن نسبت تصوير ۱۶:۹ را براي آيفون بعدي حفظ مي‌کند. تراکم پيکسلي در آيفون ۶ برابر ۴۱۶ پيکسل در اينچ خواهد بود و نسخه‌ي ۵.۵ اينچي اين تلفن که احتمالا کمي بعد از آيفون ۴.۷ اينچي رونمايي خواهد شد نيز ۳۵۶ پيکسل در اينچ شايعه شده است.

هنوز مشخص نيست که چقدر از اين اطلاعات صحيح باشند، اما VentureBeat پيش از اين نشان داده که اطلاعاتي شايعه شده توسط اين وب‌سايت عموما به واقعيت تبديل شده‌اند.