کد خبر: ۵۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۸

سرمربي تيم ملي بسکتبال: مي‌خواهيم در جام‌ جهاني مردم را سورپرايز کنيم

سرمربي تيم ملي بسکتبال گفت: مي‌خواهيم در جام جهاني اسپانيا بهترين بازي‌هاي خود را انجام داده و سورپرايز داشته باشيم.

تيم ملي بسکتبال کشورمان از نهم شهريور ماه بايد در هفدهمين دوره جام جهاني در اسپانيا مقابل حريفان خود به ميدان برود. مهمد بچيروويچ سرمربي تيم ملي بسکتبال پس از اردوي سه ماهه تيمي را براي اين رقابت‌ها آماده کرده است که انتظارها براي صعود به دور دوم وجود دارد و خودش در صحبت‌هايش نيز از يک سورپرايز خبر مي‌دهد.

اين مربي اسلوونيايي مهمترين مشکل تيمش را کمبود بازيکن در پست گارد راس مي‌داند و به همين دليل کمي نگران است و مي‌گويد عرفان نساج پور نتوانست انتظاراتش را برآورده کند و به همين دليل خط خورد.

او مي گويد بازيکنانش براي ديدار افتتاحيه هيچ استرسي ندارند و شانس زيادي هم براي برد مقابل مصر و فرانسه قائل است..
مشروح گفت‌وگوي مهمد بچيروويج را در زير مي‌خوانيد:
* آقاي بچيروويج تيم ملي حدود 3 ماه براي جام جهاني اردو داشت و در چند تورنمنت هم شرکت کرد ، در مجموع شرايط تمرينات و اردو را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟
درست است ما سه ماه تمرين کرديم، اما يک ماه و نيم همه بازيکنان خود را در اختيار نداشتيم و بعدا به جمع ما اضافه شدند. هدف گذاري ما در سال جاري برگزار سه مسابقه است که يکي از آنها را يعني کاپ آسيا پشت سر گذاشتيم و دو مسابقه ديگر (جام جهاني و بازي‌هاي آسيايي) باقي مانده است.
جام جهاني براي ما مهم است، اما هدف گذاري فدراسيون در سال جاري روي بازي‌هاي آسيايي است و مهمترين مسابقه ما محسوب مي‌شود.
* 12 بازيکن نهايي را مشخص کرديد و نساج پور خط خورد، در اين مورد توضيح مي‌دهيد؟
متاسفم که به ناچار مجبور شديم او را کنار بگذاريم. به شخصه انتظار بيشتري از او داشتم و فرصت‌هاي زيادي را به وي دادم، اما نااميدم کرد. در دفاع و حمله نتوانست کارهايي که از او انتظار داشتيم را انجام دهد.
در مسابقاتي در سطح جام جهاني تمامي گارد راس‌ها قد بلندي دارند و برعکس، نفرات ما اينطور نيستند. سجاد مشايخي و عرفان نساج پور هر دو جثه‌ي کوچکي دارند، اما در طول مسابقات سجاد عملکرد بهتري داشت.
ساير نفرات هماهنگي خوبي با تيم دارند و به آمادگي رسيده‌اند.
* در حال حاضر مهمترين مشکل‌تان چيست؟
در پست گارد راس همان طور که گفتم مشکل جدي داريم. سامان ويسي را به دليل قد بلندش مي خواستيم به جام جهاني بياوريم که متاسفانه در کاپ آسيا مصدوم شد و آرن داودي هم به همين شکل.
* فکر مي‌کنيد با حريفاني که در جام جهاني داريم چه نتايجي مي‌توانيم کسب کنيم؟
بهترين‌هاي جهان در اسپانيا حضور پيدا مي‌کنند و همان طور که مي‌دانيد ما هم در گروه سختي قرار گرفته‌ايم. اسپانيا، برزيل، صربستان و فرانسه قدرت زيادي دارند، اما ما تمام تلاش‌مان را مي‌کنيم تا بهترين نتايج را کسب کنيم. مي‌خواهيم مردم را سورپرايز کنيم.
* ديدار افتتاحيه با اسپانيا را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟ خيلي‌ها اين بازي را مشاهده مي‌کنند.
بايد واقع بينانه فکر کنيم. در اين مسابقه 99 درصد اسپانيا شانس برد دارد و يک درصد ما. بنابراين استرسي نداريم و کار خودمان را انجام مي‌دهيم. اين مسابقه براي آنها بسيار مهمتر است، چون در بازي افتتاحيه و مقابل تماشاگران خودي بايد بازي کنند.
*برخي بازيکنان اميدوار به پيروزي مقابل مصر و فرانسه هستند، نظر خودتان به عنوان سرمربي تيم ملي چيست؟
من هم موافق اين موضوع هستم. درست است فرانسه «توني پارکر» را در اختيار ندارد، اما تيم قدرتمندي بوده و شرايطش مشخص است. اينکه بازيکنان سنتر حاضر در NBA را هم نمي‌آورد يک فرصت براي ما است و در مجموع شانس برد و مصر زياد است.
* تيم ملي شکست سنگيني را مقابل برزيل در بازي تدارکاتي خورد، فکر مي‌کنيد اين مسابقه در جام جهاني چه کمکي مقابل آنها به ما خواهد کرد؟
آن مسابقه کمک زيادي به ما کرد تا بهتر شويم. بايد تاکيد کنم برزيل تيمي است که از حالا آنها در جمع 4 تيم برتر جام مي‌بينم. تمام نفرات اصلي خود را در اختيار داشته و بسيار با انگيزه هستند. ضمن اينکه شرايطشان با مسابقات قهرماني آمريکا کاملاً متفاوت است و در تمام پست‌ها بهتر شده‌اند.
*صحبت پاياني؟
من همچنان روي حرفم هستم که مي‌توانيم براي جام جهاني سورپرايز داشته باشيم. همان طور که گفتم تنها نگراني‌ام در پست گارد است. اميدوارم مشکل خاصي در طول مسابقات پيش نيايد و بتوانيم آن طور که مردم و اهالي بسکتبال انتظار دارند، بازي کرده و نتيجه بگيريم.
هفدهمين دوره جام جهاني بسکتبال از نهم شهريور آغاز مي‌شود و تيم ملي کشورمان در گروه A با اسپانيا، فرانسه، صربستان، برزيل و مصر همگروه است.
برنامه بازي‌هاي ايران:
يکشنبه 9 شهريور
اسپانيا، ايران (ساعت 30 دقيقه بامداد)
يکشنبه 9 شهريور
ايران - برزيل (ساعت 20:30)
دوشنبه 10 شهريور
صربستان - ايران (ساعت 17:30)
سه شنبه 11 شهريور
استراحت
چهارشنبه 12 شهريور
ايران - مصر (ساعت 18)
پنجشنبه 13 شهريور
ايران - فرانسه( ساعت 20:30)