کد خبر: ۵۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۸

خالی‌کردن حساب ایرانی‌های کویت با خودپرداز

در جریان کلاهبرداری ۳ بلغاری از یک دستگاه خودپرداز در شهر کویت، موجودی حساب ۴۲۸ نفر از شهروندان کویتی و اتباع کشورهای ایران، مصر و لبنان به سرقت رفت.

به گزارش تسنیم به نقل از کویت تایمز، در جریان کلاهبرداری از طریق دستگاه های خودپرداز در شهر کویت، حساب بیش از 428 مشتری هک شده است.

بیشتر این 428 قربانی از یک دستگاه خودپرداز استفاده کرده بودند، اما متوجه شدند که چند هفته بعد مبالغی از حسابشان کسر شده است.

مسئولان پیگیری این پرونده رقم پول سرقت شده را فاش نکرده اند.

آنها گفتند، دوربین های امنیتی یک دستگاه اسکن کوچک را که به دستگاه خودپرداز متصل شده بود، نشان می دهد که به هکرها کمک کرده است تا اطلاعات کارت و رمز عبور مشتریان را اسکن کنند.

این اطلاعات سپس به جمهوری دومنیکن ارسال شده است، جایی که گمان می رود فرد کلاهبردار از جزئیات اطلاعات کارت ها برای ایجاد کارت های تقلبی و خارج کردن پول از خودپردازها در این کشور از آنها استفاده کرده است.

مقامات کویتی معتقدند که کلاهبرداران 3 تبعه بلغاری بوده اند که با استفاده از ویزای گردشگری به کویت سفر کرده بودند، اما اکنون از این کشور خارج شده اند.

اکثر قربانیان اتباع خارجی از کشورهای مصر، ایران و لبنان هستند و شهروندان ثروتمند کویتی هدف این کلاهبرداری قرار نگرفته اند.