کد خبر: ۵۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۶

انصاري: روحاني اراده جدي براي دفاع از فرجي‌دانا داشت/ هنوز در خصوص گزينه جديد تصميم‌گيري نشده است

فارس: معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: روحاني اراده جدي براي دفاع از فرجي‌دانا داشت و در اين زمينه دولت به ويژه شخص رئيس جمهور از هيچ کوششي فروگذار نکرد.

حجت‌الاسلام مجيد انصاري بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفيت‌هاي فرهنگي استان زنجان گفت:‌ شور و نشاط سياسي مردم زنجان در انتخابات و شور نشاط اين مردم در مطبوعات همان‌گونه که داراي شور و نشاط حسيني هستند، نمود دارد.

وي در پاسخ به سئوالي در خصوص گزينه مورد توجه دولت در خصوص وزير علوم ادامه داد: طبق قانون دولت سه ماه فرصت دارد در اين خصوص تصميم‌گيري کند.

معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينکه دولت به ساز و کار مجلس شوراي اسلامي احترام مي‌گذارد، خاطرنشان کرد: تعامل دولت و مجلس همواره مطلوب بوده است.

وي با اشاره به اينکه دولت قانون‌مدار است و روحاني خود را فرزند مجلس مي‌داند، افزود: حجت‌الاسلام روحاني 20 سال به عنوان نماينده در مجلس شوراي اسلامي حضور داشته‌اند.

انصاري با بيان اينکه 9 نفر از همکاران رئيس جمهور داراي سوابق بالايي در مجلس هستند، ادامه داد: دولت همواره به قوانين عمل کرده است.

وي با اشاره به اينکه روحاني اراده جدي براي دفاع از فرجي‌دانا داشت، افزود: در اين زمينه دولت به ويژه شخص رئيس جمهور از هيچ کوششي فروگذار نکرد.

دولت به عدم راي دوباره مجلس به فرجي‌دانا احترام مي‌گذارد

اين مسئول با بيان اينکه دولت به عدم راي دوباره مجلس به فرجي‌دانا احترام مي‌گذارد، خاطرنشان کرد: دولت گرفتار حاشيه‌‌ها نمي‌شود و همچنان به تعامل خود با مجلس شوراي اسلامي احترام مي‌گذارد.

معاون پارلماني رئيس جمهور سياق دولت براي دفاع از فرجي‌دانا را کامل دانست و افزود: از همه ابزارهاي قانوني براي حمايت از فرجي‌دانا استفاده شد و در اين زمينه کم‌کاري صورت نگرفت.

انصاري با بيان اينکه در طول دوران انقلاب اسلامي استيضاح‌هاي مختلفي در مجلس صورت گرفته است، عنوان کرد: تنها در چند مورد از اين استيضاح‌ها شخص رئيس‌ جمهور حضور داشته است و عدم حضور رئيس جمهور در اين جلسه استيضاح به دليل سفر به استان اردبيل بود.

وي برنامه‌ريزي دولت را تعامل با مجلس دانست و يادآور شد: دولت تعامل خود را با مجلس همانند سابق و بيشتر ادامه مي‌دهد و مشکلي در اين زمينه وجود ندارد.

اين مسئول با اشاره به اينکه تاکنون 926 سئوال از دولت از سوي مجلس شده است، گفت: دولت در پاسخگويي به مجلس همواره حضور داشته و نمايندگان دولت در روزهاي تعيين شده در مجلس شوراي اسلامي حضور مي‌يابند.

معاون پارلماني رئيس جمهور سطح تعاملات دولت و مجلس را از نظر کمي و کيفي مطلوب ارزيابي کرد و گفت: اين تعاملات روز به روز بيشتر مي‌شود.

توجه دولت به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي

انصاري در خصوص عملکرد دولت در زمينه سند چشم‌انداز نيز اظهار کرد: دولت به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي عمل کرده و در اين زمينه اقدامات مثبتي را انجام داده است.

وي با بيان اينکه الزامات سند توسعه چشم‌انداز مورد توجه دولت است، ادامه داد: براي اجراي اين سياست‌ها اقدامات لازم صورت مي‌گيرد.

اين مسئول با اشاره به اينکه رشد اقتصادي کشور در سال 91 منفي 5,7 بوده است، عنوان کرد: اين رشد در سال 92 به 3,7 درصد کاهش يافته و دولت تلاش مي‌کند تا پايان سال‌جاري اين رشد مثبت شود.

معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينکه منابع مالي در اختيار دولت کم است، گفت: با اين وجود تلاش مي‌شود با جلب بودجه‌هاي لازم، اجراي سياست‌هاي درست، مشارکت بخش خصوصي و سرمايه‌‌گذاري اين موضوع مورد توجه باشد.

انصاري گفت:‌ دولت علاوه بر توجه به ساماندهي کشور و اجراي ديپلماسي فعال سياسي با ساير کشور در زمينه فرهنگ و هنر نيز گام‌هاي مطلوبي را برداشته است.

وي با بيان اينکه دولت در زمينه اقدامات فرهنگي پيشگام بوده است، خاطرنشان کرد: نشاط فرهنگي در استان زنجان وظيفه دولت را براي توجه بيشتر به اين استان افزايش مي‌دهد.