کد خبر: ۵۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۸

بازگشت غیرمنتظره ۵ دیپلمات سوریه به عربستان

منابع سیاسی آگاه فاش کردند که عربستان در اقدامی بی‌سابقه به ۵ دیپلمات سوری اجازه داده است تا به کنسولگری دمشق در جده باز گردند.

به گزارش تسنیم، منابع دیپلمات عربی به روزنامه السفیر لبنان، گفتند که عربستان در چند روز اخیر در اقدامی بی‌سابقه و برای اولین بار به 5 دیپلمات سوری اجازه داده است تا به کنسولگری دمشق در جده باز گردند.

این منابع می افزایند که حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران 48 ساعت بعد از سفر به عربستان به دمشق رفته و با مسئولان بلند پایه این کشور دیدار و آنها را در جریان جزئیات سفر خود به عربستان قرار داده است.

بر اساس این گزارش، خطر داعش باعث شد تا سلسله مراتب رعایت نشده و یک کار غیر ممکن در مدت زمانی کم عملی شود؛ چرا که آمریکایی ها تماس های امنیتی با نظام سوریه برقرار کرده‌اند.

حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران هفته گذشته به ریاض سفر و با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در همین رابطه حمید رضا دهقانی نماینده ایران در سازمان همکاری اسلامی گفت که (دستآوردهای) سفر امیرعبداللهیان به عربستان از آنچه مورد توقع بود، فراتر رفت.

دهقانی در گفت‌و‌گو با روزنامه السفیر لبنان تصریح کرد: در این سفر در مورد ساز و کارها و گام‌هایی معین و همچنین در مورد سفرهای دیگری برای بررسی مسائل مورد اهتمام دو طرف و تمامی کشورهای منطقه توافق صورت گرفت.

وی پیش‌بینی کرد که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به زودی به ریاض سفر کند و همچنین سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سفر مشابهی به تهران داشته باشد.