کد خبر: ۵۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۷

سروش صحت: «شمعدوني» را نمي شود با کارهاي ديگر مقايسه کرد

ايسنا/ سروش صحت درخصوص لزوم انتقال جسارت به هنرمندان از سوي مديران تلويزيون براي ساخت سريال‌هاي موفق اظهار کرد: هميشه از سوي مديران تلويزيون پشتيباني و حمايت درخصوص کارهاي من بوده است و آن‌ها اجازه داده‌اند در فضاي راحت و آرامي کار کنيم.
«شمعدوني» را نمي شود با کارهاي ديگر مقايسه کرد
اين کارگردان همچنين اشاره کرد: بالاخره در کارهايمان ايراداتي داشته‌ايم که مسئولان تلويزيون گوشزد کرده‌اند اما حمايت آن‌ها هميشه بوده است.

سروش صحت که اين روزها مشغول ساخت جديدترين سريال خود «شمعدوني» است، از روند ساخت اين سريال گفت و به پرسش‌هايي درباره لزوم انتقال جسارت به هنرمندان از سوي مسئولان تلويزيون، ساخت سري جديد سريال‌هاي «ساختمان پزشکان» و «پژمان» و همچنين سياست تلويزيون در قبال ورود هنرمندان جديد طنز به تلويزيون پاسخ گفت.

«کاکتوس‌»‌هايي که هنرمند ساخت

وي در بخشي از اين گفت‌وگو در پاسخ به پرسشي درباره‌ي تاکيد تلويزيون و شخص رييس سازمان صداوسيما به بهره‌گيري از گروه‌هاي جديد طنز و اينکه در طول اين سال‌ها نه تنها اين اتفاق نيفتاده بلکه حضور برخي از کارگردانان مطرح و قديمي طنز نيز در مقاطعي کمرنگ شد، توضيح داد: به نظرم بايد فضا باز باشد و جوان‌تر‌ها با فکرهاي جديد و انرژي‌هاي بالا استفاده شوند. البته فکر مي‌کنم اگر شرايط مهيا باشد، کساني که قبلا هم در اين حوزه کار کرده‌اند، کار مي‌کنند. مهران مديري و رضا عطاران افراد بزرگ و مهمي در عرصه‌ي طنز و کمدي هستند که جايشان در تلويزيون خالي است در نتيجه اگر شرايط مساعد باشد اتفاق خوبي خواهد بود.

وي همچنين با اشاره به غيبت محمدرضا هنرمند در تلويزيون و ساخت کارهاي به يادماندني از جمله «کاکتوس» توضيح داد: اگر دوباره شرايط مساعد باشد که آقاي هنرمند بيايد و کار کند، اتفاق خيلي خوبي خواهد افتاد. «کاکتوس‌»‌هايي که آقاي هنرمند ساخت، جزو به يادماندني‌ترين کارهاست و واقعا دوستش دارم.

انگيزه‌ي ساخت «ساختمان پزشکان 2» از بين رفت

اين روزها مجموعه «ساختمان پزشکان» پس از گذشت چند سال از ساخت آن در شبکه‌هاي مختلف تلويزيوني همچنان بازپخش مي‌شود. «ساختمان پزشکان»ي که خيلي‌ها انتظار ساخت قسمت دوم آن را مي‌کشيدند.

سروش صحت در پاسخ به اينکه چرا بمانند روند معمول تلويزيون‌هاي جهان درخصوص ساخت سري‌هاي جديد سريال‌هاي موفق، چرا برغم درخواست مخاطبان، سري جديد «ساختمان پزشکان» ساخته نشد؟ گفت: وقتي «ساختمان پزشکان» تمام شد، بلافاصله اين پيشنهاد شد که سري جديد اين سريال ساخته شود. گروه هم آماده بودند و حتي فکر‌هاي جديدي هم درخصوص طرح آن شده بود، اما بنا به دلايلي که هيچ‌وقت هم مشخص نشد، آنقدر اين کار به تعويق افتاد که عملا انگيزه‌ها و انرژي‌ها براي ساخت اين سريال از بين رفت. در حال حاضر نيز گروه پخش شده‌اند در نتيجه نه آن انرژي وجود دارد و نه آن انگيزه.

وي در ادامه اشاره کرد: خود من زماني که به «ساختمان پزشکان» فکر مي‌کنم ترجيح مي‌دهم کار ديگري را بسازم تا اينکه به فضاي هفت سال پيش «ساختمان پزشکان» برگردم.

فيلم «پژمان» با کارگرداني جديد

سروش صحت درخصوص ساخت سري جديد سريال «پژمان» که همواره صحبت‌هايي از سوي شبکه براي ساخت آن بوده است، توضيح داد: صحبت‌هايي درخصوص ساخت سري جديد آن وجود دارد اما بايد ديد چه پيش مي‌آيد. در حال حاضر «پژمان» سينمايي توسط پيمان قاسم‌خاني در حال نگارش است و حتي من را هم براي کارگرداني گفته‌اند اما در حال حاضر درگير سريال «شمعدوني» هستم اما به طور کلي اگر من هم نباشم ساخت سريال و فيلم «پژمان» توسط کارگردانان ديگر پيش خواهد رفت.

«شمعدوني»؛ طنز جديد سروش صحت

سروش صحت در پايان درخصوص روند ساخت سريال «شمعدوني» گفت: اين سريال قرار شد بين 50 تا 60 قسمت ساخته شود. اين سريال داستان خانواده‌اي پرجمعيت با وضعيت متوسط است و قصه آن پيچيدگي عجيب و غريبي ندارد، اما روابط و مناسبات آن اتفاقات روزمره همه ما آدم‌هاست که کمي در آن شوخي شده و صفات آن کم‌رنگ يا پررنگ‌تر شده است.

وي همچنين درخصوص تيم بازيگري سريال «شمعدوني» گفت: تيم بازيگري ترکيبي از بازيگران باتجربه و شناخته شده در تئاتر است. اميدوارم مردم از اين کار خوششان بيايد. تمام سعي‌ام را مي‌کنم کار خوبي ساخته شود. اميدوارم اين سريال را هم مردم دوست داشته باشند. هر چند نمي‌شود آن را با کارهاي ديگر مقايسه کرد.