کد خبر: ۵۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۷

پورحيدري: دوست داشتم کي‌روش بماند تا دستش رو شود

فارس/ عضو هيأت مديره باشگاه استقلال گفت: من دوست داشتم کي‌روش بماند تا به لحاظ توانايي دستش رو شود.
منصور پورحيدري در مورد پيروزي روز گذشته استقلال مقابل گسترش فولاد و سپس در خصوص ترک تهران توسط کي‌روش و نامشخص بودن شرايط تيم ملي صحبت هاي زير را انجام داد.
قبل از فصل در مورد استقلال يک نگراني وجود داشت که چون دو مدافع اصلي اين تيم نيستند امير قلعه نويي کار سختي در پيش دارد اما نتايج اخير استقلال چيز ديگري را نشان مي دهد.
خوشبختانه اوضاع براي استقلال خوب پيش مي رود. البته پيش از فصل نگراني هايي وجود داشت اما با تلاشي که نظري جويباري انجام داد خوشبختانه تيم خوبي بسته شد. الحق و الانصاف که نظري جويباري در خصوص جذب ليست امير قلعه نويي تلاش زيادي انجام داد. مشکلاتي براي خط دفاع ما پيش آمد اما روند تيم خوب بوده است.
چه عاملي باعث شده تا استقلال اين طور نتيجه بگيرد؟
بچه ها خوب تلاش کردند و کار را به نحو احسن پيگيري مي کنند. تيم ما اکنون هم با تجربه است هم جوان. امير قلعه نويي هم پيش از فصل اصرار به جوانگرايي داشت. مسئله اين است که بچه هاي تازه جذب شده هم به خوبي در تيم جا افتاده اند و خيلي زود با تيم هماهنگ شدند. من فکر مي کنم آن چيزي که باعث تاثيرگذاري مثبت در تيم شده اين است که بازيکنان از تمرين و بازي خود لذت مي برند.
مي توان گفت که استقلال به قهرماني مي رسد؟
انتظار از استقلال هميشه قهرماني بوده است. البته زود است که بخواهيم در مورد قهرماني صحبت کنيم اما آنچه که از اين هفته هاي انجام شده مي بينم اين است که استقلال مدعي اول قهرماني است.
به خصوص که پرسپوليس اين روزها اصلا حرفي براي گفتن ندارد؟
البته من اصلا از وضعيت پرسپوليس خوشحال نيستم و اميدوارم که آنها هر چه زودتر مشکلاتشان را حل کنند. اصلا جذابيت ليگ به قوي بودن تيم هاي مدعي است. تيم هاي ديگر مثل تراکتورسازي و سپاهان هم تلاش زيادي مي کنند. تيم ما کامل‌تر که شود شرايط بهتري هم پيدا مي کند. دست امير هم براي انتخاب نفرات بازتر مي شود.
بگذريم، اين روزها داستان کي‌روش هم براي فوتبال ملي ما دردسرساز شده است.
من در همان روزهاي اول مقدماتي جام جهاني گذشته نظرم را در مورد کي‌روش دادم و معتقد بودم که او نمي تواند به فوتبال ايران کمک کند. اين حرف را به خاطر نتايجي که در همان بازي هاي اول گرفتيم زدم. او شايد برنامه ريز خيلي خوبي باشد اما از نظر فني در اين مدتي که در ايران بوده نتوانسته به فوتبال ما کمکي کند اما با اين حال دوست داشتم که در جام ملت ها کنار تيم ملي ما باشد.
چرا؟
او حداقل در اين مدت از تيم ملي شناخت پيدا کرده است. از طرفي تکليف روشن مي شد که توانايي اش چه ميزان است. هر چه باشد در جام ملت هاي آسيا تيم ها همه در يک سطح هستند و ديگر جام جهاني نبود که شرايط خاص باشد.
خود کفاشيان هم ظاهرا براي تمديد يا عدم تمديد قرارداد با کي‌روش سردرگم است. از سويي وزير ورزش هم با صحبت هايي که انجام داده نشان داد که چندان موافق کي‌روش نيست.
کفاشيان هم فکر مي کنم نمي خواهد ايران از نظر مالي ضرر کند و به دنبال اين است که قرارداد طوري بسته شود که اگر ايران در جام ملت ها نتيجه نگرفت و کي‌روش قصد جدايي داشت از نظر مالي همه پول را بگيرد. البته کي‌روش هم زرنگ تر از اين حرفهاست و کاملا به قواعد حرفه اي آشناست. اين را هم بگويم اگر وزير ورزش در مورد کي‌روش حرفي زده نظرش را گفته و من فکر نمي کنم گفتن نظر دخالت محسوب شود و انصافا نظر بدي هم نداده است.
يکي از کساني که نسبت به حاميان کي‌روش موضع دارد امير قلعه نويي است. او معتقد است عده اي به دنبال خار کردن ايران و ايراني هستند.
من هم گفتم که شايد عده اي بنا به سليقه خود قصد تحميل کي‌روش را داشته باشند اما من اگر دوست داشتم کي‌روش بماند براي اين بود که دستش بايد بابت توانايي اش رو مي شد. بالاخره ما بايد مي فهميديم که او مي تواند به فوتبال ايران کمک کند يا خير. البته من اصلا موافق قرارداد 4 ساله نيستم چون او قبل از جام جهاني طي سه سال کامل حمايت شد اما نتوانست حرکتي کند. او نه بازيکني به تيم ملي اضافه کرد نه بازيکني را کشف کرد.