کد خبر: ۵۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۶

دولت ائتلافی انگلیس به دنبال اقدامات جدید علیه داعش

به دنبال افزایش تهدیدهای داعش علیه لندن و اروپایی‌ها نخست‌وزیر و مسئولان انگلیس تدابیر جدیدی رابرای رویارویی با تهدیدات داعش در پیش گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس و نیک کلگ، معاون وی و رهبر حزب لیبرال‌دموکرات قصد دارند مذاکراتی را با یکدیگر انجام دهند تا بر سر اتخاذ تدابیری جدید به منظور مقابله با تهدید تروریستی افراط‌گران داعش مذاکره کنند.

این تدابیر شامل قوانین جدیدی می‌شود که به موجب آن توقیف گذرنامه افراد به منظور جلوگیری از سفر آن‌ها به سوریه و عراق تسهیل می‌شود.

یک منبع خبری در حزب لیبرال‌دموکرات اظهار داشت: دیوید کامرون و نیک کلگ به طور مستمر درباره این مساله در ارتباط هستند و ما به دقت هر طرح پیشنهادی جدیدی که خطاب به ما مطرح شود را بررسی خواهیم کرد.

همچنین نخست‌وزیر انگلیس قرار است روز دوشنبه بیانیه‌ای را در مجلس عوام قرائت کند تا اقدامات مربوط به از بین بردن شکاف‌ها در تدابیر امنیتی را اعلام کند.

این طرح‌های پیشنهادی در پاسخ به افزایش سطح "تهدید تروریستی" در انگلیس و هشدار کارشناسان نسبت به احتمال زیاد وقوع حمله تروریستی مطرح می‌شود.

این در حالی است که دیوید کامرون مشغول ملاقات با رهبران اروپایی در بروکسل به منظور دستیابی به اقدام هماهنگ اتحادیه اروپا برای ردیابی افراط‌گران است.

دیوید کامرون اخیراً گفته بود: ما نیازمند اقدامات بیشتر هستیم تا جلوی سفر افراد به مناطق جنگ‌زده و یا بازگشت افراد حاضر در این مناطق به کشور را بگیریم و قاطعانه با آن‌هایی که در حال حاضر اینجا هستند برخورد کنیم. این شامل اقدامات بیشتر برای جلوگیری از سفر افراد می‌شود و قوانینی جدید توقیف گذرنامه افراد را تسهیل خواهد کرد.

همچنین یکی از اعضای حزب لیبرال‌دموکرات در این باره گفت: ما خواهان اجتناب از هرگونه پاسخ غیر ارادی هستیم و نخست‌وزیر تصریح کرده با این مساله موافق است.

وی خاطرنشان ساخت: آشکار است که هر پیشنهادی جدید بر پایه شواهد و با در نظر گرفتن آزادی شهروندان انگلیس به دقت مورد بحث قرار خواهد گرفت.