کد خبر: ۵۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۳

رقابت یک دکتر و یک مهندس در بهشت

رقابت ميان مهدي چمران و احمد مسجد جامعي براي رياست شوراي شهر تهران جدي تر شده است .

به گزارش آريا ، هرچه زمان مي گذرد رقابت مهدي چمران رئيس شوراي عالي استانها و عضو فعلي شوراي شهر تهران با احمد مسجد جامعي رئيس فعلي شوراي شهر تهران جدي تر شده و کم کم اعضاي شورا نيز نظرات خود و راي خود را اعلام مي کنند.

به نظر مي رسد اين رقابت با بازي برخي از اعضاي اصلاح طلب هيجان بيشتري پيدا مي کند و اگر آنان به مسجد جامعي راي بدهند، دوباره مسجدجامعي اصلاح طلب رييس باقي خواهد ماند و از طرفي اگر برخي از اصلاح طلبان شورا نيز به چمران با سابقه راي آري بدهند دوباره صندلي رياست در اختيار چمران قرار خواهد گرفت.

 در انتخابات سال گذشته اين دوره از شورا که با  حاشيه هايي نيز همراه بود  « احمد مسجدجامعي» با 16 راي از بين 31 عضو شوراي چهارم به عنوان رئيس انتخاب شد و ، «مهدي چمران» پس از دو دوره متوالي رياست شوراي شهر پايتخت را به وي واگذار کرد.

به هر حال براي انتخابات بايد کانديداهايي مطرح شوند و در اين ميان رقابت سياسي نيز وجود خواهد داشت که در مورد مسجد جامعي نيز صدق مي کند . بر اساس اظهارات و اخبار در محافل خبري و غير خبري درباره افراد مورد نظر براي کانديداتوري رياست شوراي شهر تهران؛ رقابت اصلي ميان  مسجدجامعي، رئيس کنوني شورا و مهدي چمران- رئيس دو دوره پيشين و عضو فعلي کميسيون معماري و شهرسازي، از دو جبهه اصلاح‌طلب و اصولگرا مي باشد.

بر اساس اين گزارش هفته گذشته جشن يک سالگي چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران و سالروز تولد احمد مسجد جامعي، در حالي با حضور برخي از خبرنگاران شهري برخي رسانه ها برگزار شد که  گفته هاي مسجد جامعي بر برخي سئوالات و گمانه زني ها پايان داد و بر برخي از موضوعات نيز فتح باب شد .  

مسجد جامعي درباره انتخابات هيات رئيسه شوراي شهر که هفته آينده برگزار خواهد شد گفته که در دوره قبلي شوراي شهر سياسي نبود و اين سياست از بيرون تحميل مي شد. در اين دوره نيز شوراي شهر سياسي نيست بلکه يک شوراي اجتماعي است. البته وي تاکيد کرده که  ممکن است در دوران انتخابات هيات رئيسه اين رويه سياسي شروع شود که اين روند معمول است اما پس از پايان انتخابات اين رويه پايان مي پذيرد.