کد خبر: ۵۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۱

احتمال کاهش قیمت خودرو بیش از این بعید است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای سر و سامان دادن به صنعت خودرو، تصمیمات زیر بنایی نیاز است، گفت: اقداماتی از قبیل خصوصی سازی، رقابتی شدن بازار، خروج از انحصار وتشکیل قطب های جدید خودروسازی، می تواند وضعیت را بهبود بخشد.

موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اقدام خودروسازان برای کاهش 3 درصدی قیمت خودرو، گفت: قمیت خودروطی ماه های اخیر بیش از حد واقعی افزایش یافته و کاهش 3درصدی آن، چندان منطقی نیست.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: این کش و قوس ها باعث بلاتکلیفی مصرف کننده، آسیب به صنعت خودروسازی و نابودی قطعه سازان می شود و زمان آن است که برای صنعت خودرو یک تصمیم زبنایی و کارآمد اخذ شود، چراکه وضعیت صنعت خودرو با تصمیمات مقطعی و کوتاه مدت بهبود نخواهد یافت.

وی ادامه داد: برای رونق صنعت خودرو اقداماتی از قبیل خصوصی سازی، رقابتی شدن بازار، خروج از انحصار وتشکیل قطب‌های جدید خودروسازی نیازاست، همچنین بازنگری در تعرفه واردات و تصمیمات درست می تواند در رشد وبالندگی این صنعت تاثیرات محسوسی داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: همچنین برای سر و سامان دادن به بازار خودرو، باید به مسایلی از قبیل خروج خودرو های فرسوده از چرخه حمل و نقل توجه ویژه داشت، چراکه بر اساس اعلام مسئولان، طی سال جاری 70هزار دستگاه خودروی لوکس به کشور وارد شده و باید به ازای واردات هر دستگاه، 4خودرو اسقاط شود، در صورتیکه مطمئنا طی سال جاری 280هزار دستگاه خودروی فرسوده به هیچ عنوان اسقاط نشده و ابهامات این بخش آسیب های جدی به صنعت خودرو وارد کرده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس در رابطه با احتمال بازنگری قیمت خودرو نیز گفت: احتمال کاهش قیمت بیش از این بعید است، اما باید با بهبود وضعیت، به سمت واقعی کردن قیمت ها پیش رفت.